התכנית הבינלאומית לחילופי סטודנטים

להיות סטודנט בחו"ל זו הזדמנות אדירה לחוות לימודים במדינה זרה, להכיר תרבויות אחרות, שיטות לימוד שונות ופיתוח אישי/חברתי. בקיצור- כיף!

יחד עם המחלקה שלך, המשרד הבינלאומי פועל דרך טיפול ומענה אישי. בנוסף, אנו פועלים לחיזוק ויצירת קשרים עם מוסדות לימוד בחו"ל על מנת להרחיב את מבחר המוסדות שבהם אפשר ללמוד.

תכנית חילופי סטודנטים ככלל ובשנקר בפרט היא אינה דבר פשוט. צריך לקחת בחשבון את המיקום, השפה, ושיטת הלימוד של המוסד בחו"ל, על מנת לבחור את המקום המתאים עבורך.

לכן, אנא קראו את המידע בעמוד בכדי להבין לעומק את התהליך:

מידע כללי על תכנית חילופי סטודנטים:

  1. אורך התכנית: סמסטר בודד בלבד במוסד לימודים המקיים שת"פ עם שנקר. אין כרגע אפשרות להגיש מועמדות למוסד לימודים שבו אין שת"פ רשמי או הסכם חתום בין מוסדות הלימוד.
  2. הסמסטר בחו"ל יתקיים בשנה ג' עבור סטודנטים הלומדים בתואר הראשון ובשנה ב' לסטודנטים הלומדים בתואר השני. לכן חשוב להדגיש שתהליך הרישום והקבלה לתכנית מתקיים בשנה לפני תחילת התכנית.
  3. במסגרת תכנית חילופי הסטודנטים, תלמידי שנקר אינם משלמים את שכר הלימוד של המוסד בחו"ל, אלא ממשיכים לשלם את שכר הלימוד של שנקר.
  4. סטודנטים המשתתפים בתכנית אחראים תחומי סידורי הוויזה, נסיעות, לינה, ביטוח בריאות וחומרי לימוד בחו"ל. בשלב זה אין אפשרות לקבלת מלגה ללימודים בחו"ל במסגרת התכנית. יחד עם זאת, המשרד הבינלאומי מוכן לתמוך ולעזור לסטודטים של שנקר לקבל את המידע ההכרחי בנוגע לתכנית.
  5. נקודות הזכות (credit points) שמקבלים במוסד בחו"ל במסגרת התכנית, עוברים תהליך המרה לאחר החזרה לארץ. המרה זאת מתבצעת על ידי שנקר.

תנאי קבלה לתכנית:

  1. סטודנט שנקר באופן מלא (full time student) – חובה.
  2. מעמד אקדמי סביר  (good academic standing) – חובה.
  3. אנגלית ברמה גבוהה – חובה.
  4. ללא שום מקרה של התנהגות לא הולמת כסטודנט בשנקר – חובה.
  5. כישורים בינאישיים גבוהים ונכונות לייצג את שנקר ומדינת ישראל בחו"ל – חובה.

תהליך קבלה ורישום בשנקר לתכנית:

*חשוב לציין כי הצטרפות לתכנית חילופי הסטודנטים בשנקר היא לא זכות, אלא שירות נוסף שניתן על ידי המכללה לסטודנטים העומדים בקריטריונים של התכנית. סטודנט אשר מעוניין לקחת חלק בתכנית מתבקש להעביר את החומרים הבאים לראש המחלקה שלו/ה:

  1. למלא את טופס הרישום.
  2. לצרף קורות חיים באנגלית.
  3. לצרף מכתב מוטיבציה באנגלית.
  4. לצרף תיק עבודות בפורמט דיגיטלי.
  5. לצרף אישור תשלום שכ"ל שנקר.

כל החומרים חייבים להישלח למחלקה שלכם/ן (כולל הטופס) עד התאריך המוגדר בתחילת כל סמסטר על ידי המשרד הבינלאומי, דרך הודעה מסודרת.

על בסיס חומרים אלה, ראשי המחלקות ידונו ויקבלו החלטה על מי שיוכל להגיש מועמדות למוסד בחו"ל באופן עצמאי.

בחירת מוסד אקדמי בחו"ל

בחירת המוסד האקדמי בחו"ל זו החלטה חשובה מאוד. על מנת לבחור בצורה משכילה, אנא עיינו ברשימת המוסדות האקדמיים איתם שנקר משתפת פעולה כאן.

האחראיות לבחור במוסד שיתאים לצרכים האקדמיים שלכם/ן היא שלכם/ן. חשוב לציין כי באחריאותכם/ן לברר את כל מידע שקשור לתהליך הקבלה של המוסד בחו"ל כגון שליחת מסמכים, לוח אקדמי, הגבלות שפה וכו'. מומלץ מאוד לבחור בשני מוסדות אקדמיים שונים בתהליך הרישום והקבלה. אם וכאשר ראש/ת מחלקה מקבל/ת את מועמדותך, עליכם/ן להעביר את  החומרים הנדרשים למוסד באופן ישיר. אינכם רשאים להעביר את מעומדותכם/ן למוסד בחו"ל ללא אישור המחלקה.

מה עושים לאחר שהגשתם/ן מעומדות במוסד אקדמי בחו"ל?

זמן המתנה לתשובה (חיובית ושלילית) ייקח כמה חודשים. אנחנו במשרד הבינלאומי נהיה בקשר עמכם/ן וגם עם המוסדות האקדמיים שבחרתם/ן על מנת לבדוק את סטטוס מועמדתכם/ן. ברגע שתתקבלנה תשובה מהמוסד, אנו נעבוד עמכם/ן לגבי המשך התהליך.

שדות המסומנים בכוכבית (*) הינם שדות חובה

מתעניינים/ות בלימודים בשנקר?

התקשרו עכשיו למרכז המידע והרישום 1-800-55-1111, או השאירו פרטים ונחזור אליכם >>