התכנית הבינלאומית לחילופי סטודנטים

התוכנית לחילופי סטודנטים בשנקר, מציעה הזדמנות לחוות חיים ולימודים במדינה זרה במשך סמסטר אחד בשנה השלישית ללימודיו. זוהי חוויה ייחודית המאפשרת להכיר תרבויות זרות, שיטות לימוד שונות, להרחיב אופקים ולהתפתח אישית וחברתית. בית הספר הבינ"ל , פועל בשיתוף עם המחלקות האקדמיות, למימוש התכנית לחילופי סטודנטים ולחיזוק ויצירת קשרים עם מוסדות אקדמיים בחו"ל.

סטודנט המבקש להתקבל תכנית ייקח בחשבון, במכלול השיקולים, גורמים כמו מיקום, שפה ושיטות הלימוד של המוסד המארח בחו"ל, בכדי לבחור את המקום המתאים ביותר עבורו.

מידע כללי על תכנית חילופי סטודנטים:

התכנית מתקיימת תחת בית הספר הבינלאומי בסיוע מחלקות האם.

היא אינה זכות, אלא שירות נוסף שניתן על ידי שנקר לסטודנטים העומדים בתנאי הקבלה.

  1. האם אפשר לפנות לאיזה בית ספר שרוצים באופן עצמאי? לא. אסור לפנות למחלקה בחו"ל ללא אישור מחלקת האם ובית הספר הבינלאומי.
  2. האם אפשר לנסוע לאן שרוצים? התכנית יכולה להתקיים רק במוסד לימודים המקיים שת"פ עם שנקר. אין אפשרות להגיש מועמדות למוסד לימודים שבו אין שת"פ רשמי או הסכם חתום בין מוסדות הלימוד.
  3. אורך התכנית סמסטר אחד: שנה ג' עבור סטודנטים הלומדים בתואר הראשון ושנה ב' לסטודנטים הלומדים בתואר השני.
  4. תהליך הרישום והקבלה לתוכנית: מתחיל בשנה שקודמת לנסיעה, כלומר בשנה ב' עבור הסטודנטים הלומדים בתואר הראשון ובשנה א' עבור סטודנטים הלומדים בתואר השני.
  5. הליך הגשת המועמדות: בית הספר הבינלאומי יתמוך ויסייע לסטודנטים של שנקר ככל יכולתו בתהליך הגשת המועמדות למוסדות האקדמיים בחו"ל.
  6. שכ"ל: במסגרת ההסכמים עם המוסדות האקדמיים בחו"ל, סטודנטים של שנקר ממשיכים לשלם את שכר הלימוד בשנקר ולא משלמים למוסד המארח
    * סטודנט שלא יסדיר את שכר הלימוד במלואו טרם יציאתו לחילופים תישלל זכאותו ויהא עליו לשאת בתשלום מלא למוסד המארח.
  7. סידורי נסיעה ושהות: הסטודנטים המתקבלים לתכנית יהיו אחראים על סידורי הנסיעה: הוצאת וויזה, טיסות, לינה, ביטוח בריאות וחומרי לימוד בחו"ל.
  8. מלגות: שנקר אינה מחויבת להעניק מלגות לימודים בחו"ל במסגרת התוכנית לחילופי סטודנטים.
  9. נקודות זכות: בשל ההבדלים הקיימים בשיטת צבירת נ"ז ומתן ציונים בין המוסדות האקדמיים המארחים לבין שנקר, תהליך ההכרה בנקודות הזכות (credit points) ובתרגומם מהשיטה הנהוגה בחו"ל (ECTS) לזו בשנקר, יתבצע לאחר שובם של הסטודנטים ארצה ועם קבלת גיליון ציונים רשמי מן המוסד המארח. הביטוי לנקודות זיכוי שנצברו במהלך תקופת החילופים במוסד המארח, יופיע בגיליון הציונים של הסטודנטים בשנקר, בשנת החילופים בהגדרה: "פטור על סמך לימודים ממוסד אקדמי אחר" וישוכללו למניין נקודות הזיכוי הנדרשות לתואר כנקודות זיכוי פטור.

* חשוב לשמור עותק של גיליון הציונים שהתקבל מהמוסד האקדמי המארח ולהחזיקו בנוסף לגיליון הציונים הרשמי של שנקר עם סיום הלימודים.

תנאי קבלה לתכנית:

סטודנטים בשנקר, בסטטוס מן המניין, העומדים בתנאים הבאים:

  • לומדים בתוכנית לימודים מלאה, ללא חובות אקדמיים.
  • בעלי הישגים אקדמיים בממוצע של 85 ומעלה.
  • בעלי רמת פטור בשפה האנגלית.
  • ללא מקרי התנהגות לא הולמת כסטודנטים בשנקר.
  • בעלי כישורים בינאישיים גבוהים ונכונות לייצג את שנקר ומדינת ישראל בחו"ל.
  • ללא חובות תשלום שכר לימוד.

תנאי הצטרפות לסטודנטים מהמחלקה לעיצוב אופנה

  • סטודנטים לאופנה יוצאים לתוכנית במהלך שנה ג' בסמסטר ב' בלבד.
  • ההחלטה הסופית תהיה בסוף סמסטר ב' בשנה ב' וגיליון ציונך חייב להיות מ-85 ומעלה.
  • בנוסף עליך לעבור בהצלחה את הקורסים הבאים של סמסטר א' של שנה ג': בניית קולקציות, 2 פרויקטים באופנהכישלון באחד מהם יביא לביטול הנסיעה לאלתר.
  • רצוי להוסיף לתיק העבודות את צילומי הפרויקטים שהוגשו בסוף סמסטר א'.

תהליך קבלה ורישום בשנקר לתכנית:

סטודנטים המעוניינים לקחת חלק בתכנית יעבירו, לידי המתאמת האקדמית או האחראי לכך במחלקה בה הם לומדים את החומרים הבאים:

  1. טופס הרישום עד לתאריך 20.02.2022.
  2. קורות חיים באנגלית.
  3. מכתב מוטיבציה באנגלית.
  4. גיליון ציונים באנגלית.
  5. תיק עבודות בפורמט דיגיטלי.
  6. אישור תשלום שכ"ל בשנקר.

על בסיס חומרים אלה, יתקיים דיון בכל מחלקה בראשות ראש המחלקה והמתאמת האקדמית. לאחר קבלת החלטה, תעביר המחלקה לבית הספר הבינלאומי רשימת שמות של סטודנטים, אשר המחלקה מאשרת להם להגיש מועמדות לחילופי סטודנטים במוסד אקדמי בחו"ל.

בחירת מוסד אקדמי בחו"ל

בחירת המוסד האקדמי בחו"ל הינה החלטה חשובה מאוד ומכרעת עבור הסטודנטים, יש לקחת במניין השיקולים את השאיפות האישיות ואת מידת התאמת המוסד המארח ותוכנית הלימודים לאלו של המחלקה האקדמית בשנקר.

על מנת לבחור בצורה מושכלת, אנא עיינו ברשימת המוסדות האקדמיים איתם שנקר משתפת פעולה.

כל החלטה שתבחר תעשה בהסכמה ובאישור המחלקה האקדמית בה לומדים הסטודנטים. אסורה פניה למוסד בחו"ל ללא אישור המחלקה.

האחריות לבחירת המוסד האקדמי חלה על הסטודנטים. באחריותם לברר את כל מידע הכרוך בהגשת מועמדות  ותהליך הקבלה של המוסד בחו"ל, כגון: שליחת מסמכים, בירור בנוגע ללוח אקדמי, הגבלות שפה, בחירת קורסים וכו'.

במסגרת התהליך הפנימי בשנקר, יבחרו הסטודנטים, בתיאום עם המחלקה, שני מוסדות אקדמיים מקבילים ומתוכם יגישו מועמדות, לאחר אישור המשרד הבינלאומי, למוסד אקדמי מארח אחד בלבד.

ההגשה למוסדות המארחים מתקיימת פעם אחת בלבד ולמוסד אקדמי אחד.

לאחר הגשת המעומדות במוסד אקדמי בחו"ל

זמן ההמתנה לתשובות, חיוביות או שליליות הינו מספר חודשים. אנחנו בבית הספר הבינלאומי נעדכן אתכם בכל מידע שיגיע מהמוסדות האקדמיים אליהם הגשתם מועמדות.

 למידע נוסף בנוגע לתוכנית חילופי סטודנטים, אתם מוזמנים לפנות לבית הספר הבינלאומי במייל: studentexchange@shenkar.ac.il

מתעניינים בלימודים? השאירו פרטים