פודקאסטים

שיחות על חומרים

ֿ

שיחות על חומרים

מקלות תמיד נצטרך – שיחה על עץ עם אלון ליכטבלאו

העץ, חומר גלם טבעי ועתיק, הוא אחד מחומרי הגלם הנפוצים והאהובים ביותר בעולם העיצוב והבנייה. אלון ליכטבלאו, מהנדס, נגר, אומן ומנהל סדנת עץ מתכת בשנקר, לוקח אותנו לשיחה עשירה במונחים ומידע שימושי לכל מי שרוצה להכיר ולעבוד בעץ. נשמע על תכונות בולטות של עצים שונים, על כלי עבודה ושיטות עיבוד ועל הסיבה שכל כך חשוב להתחשב בכיוון הסיבים כשמתכננים לעבוד בעץ. נכיר מונחי יסוד ונבין מה ההבדלים, היתרונות והחסרונות של מוצרי עץ שונים, ביניהם: פורניר, סנדוויץ', סיבית וmdf,

תוך כדי תנועה – שיחה על פלסטיק עם משה רובינו

כשהפלסטיק נכנס לחיינו בסערה, הוא שינה את חוקי המשחק ואת הדרך בה אנו מייצרים וצורכים מוצרים. משה רובינו, מייסד ומנהל בדימוס של סדנת הפלסטיקה בשנקר, מספר לנו על המסע שעשה בעולם הפלסטיק, מסע ששזור באקדמיה ובתעשייה המקומית. בשיחה, משה מסביר לנו על חומרים פלסטיים מחיי היום, על ההבדל בין חומר תרמוסטי לתרמופלסטי ועל סוגי תבניות ושיטות ייצור עיקריות. נשמע גם סיפורים מפתיעים מעבודתו של משה בסדנה לאורך השנים ועל תגליות מעניינות שקרו בדרך.

בסך הכל בוץ- שיחה על קרמיקה עם אופיר זמודזיאק

למי מאיתנו אין זכרון של התנסות בקרמיקה מהגן או מבית הספר? החומר הקרמי בבסיסו הוא ראשוני, נגיש וקל יחסית לעיבוד. הוא מאפשר עבודה ישירה ללא אמצעים טכנולוגיים מורכבים ולכן אפשר להבין את הבחירה של מעצבים ומעצבות רבים ליצור באמצעותו בסטודיו. אופיר זמודיאק, מעצב, אמן ומנהל סדנת הקרמיקה בשנקר, מספר לנו על תכונות ומאפיינים של החומר הקרמי, על כלי עבודה ושיטות עיבוד עיקריות. נשמע על אתגרים בעבודה עם החומר וגם ניחשף ליישומים תעשייתיים ומפתיעים שלו כיום.

מיסיונרית של טקסטיל – שיחה על סיבים, חוטים ובדים עם אירית בדוסה

אנחנו חיים בטקסטיל, נולדים לתוכו, לובשים אותו, מתכסים בו. הוא נמצא בכל מקום אך לרובנו אין מושג ממה הוא מורכב או איזה משאבים נדרשים כדי לעצב, לתכנן ולייצר אותו. אירית בדוסה, מהנדסת טקסטיל, מרצה ותיקה ומנהלת סדנת הבלתי ארוגים בשנקר, גדלה בקריית גת ונשמה טקסטיל מגיל צעיר. אירית מפרקת לנו מונחי יסוד של עולם הטקסטיל: נשמע ממנה על תכונות של סיבים שונים ועל תהליכים של יצירת חוטים ובדים. נכיר מבנים טקסטיליים נפוצים ונבין איזה שיקולים כדאי לקחת בחשבון כשבוחרים בד לפרויקט.

בודק...