בית הספר הבינלאומי

ספינת השוטים – קורס בשיתוף עם האוניברסיטה לאמנות בברלין UDK

ספינת השוטים מופיעה ב״פוליטיאה״ של אפלטון כאלגוריה לממשל המנוהל בבורות. זהו גם שמה של פואמה סאטירית העוסקת בטיפשותו של המין האנושי שנכתבה ע״י סבסטיאן ברנט ב-1494, בבאזל והייתה אחת היצירות הידועות והחשובות בתקופת הרנסאנס. בנוסף, זהו שמה של אחת היצירות היותר אניגמטיות של הצייר הירונימוס בוש. הביטוי המטפורי המוכר, על פרשנויותיו ומשמעויותיו השונות, טופל לאורך השנים כמעט בכל מדיום אפשרי: אמנות פלסטית, מחול, תיאטרון, קולנוע ועוד.

בית הספר הבינלאומי תמך בקורס משותף של המחלקה לתקשורת חזותית עם האוניברסיטה לאמנות בברלין (UDK). הקורס שהתקים בסמסטר א' תשפ"ג הובל בשנקר ע"י המרצים הבכירים איציק רנרט וקובי פרנקו ובUDK על ידי פרופ. Henning Wagenbreth. בקורס השתתפו מטעם שנקר עשרה סטודנטים מהמסלולים עיצוב רב תחומי ואיור. במהלך העבודה עבדו הסטודנטים על הנושא בזוגות מכל זווית שמעניינת אותם – פוליטית, חברתית, היסטורית, אישית, אוטוביאוגרפית וכדומה. תוצרי הקורס  היו חזותיים – כרזות, איורים לטקסט, קומיקס, סדרת דמויות, ועוד.

הזנקת הקורס המשותף התקיימה בברלין, בסדנה בת  ארבעה ימים בהנחיה משותפת של המרצים משני הצדדים. הסדנה היתה ההזדמנות לעבודה משותפת על נושא משותף, סיעור מוחות ומפגש מפרה עם סטודנטים מתרבות אחרת ומוסד שמלמד בשיטות אחרות.

בודק...