בית הספר הבינלאומי

חיבור אקדמי בין Euromed University of Fes ושנקר: סדנאות עבודה בתחום הטכנולוגיה והתכנון החכם

במהלך חודש מאי 2023, התארחה משלחת משנקר באוניברסיטת Euromed University of Fes (UEMF)  בפאס שבמרוקו. במשלחת השתתפו פרופ' יורם הלוי, דיקן הפקולטה להנדסה, ד"ר יונית רושו, ראש המחלקה להנדסת תוכנה, ד"ר טל גולדרט, ראש המחלקה להנדסה כימית, ענת יערי, מנהלת בית הספר הבינלאומי, סגל בכיר וסטודנטים נבחרים מהמחלקות הנדסת תוכנההנדסה כימיתעיצוב פנים, מבנה וסביבה ובית הספר להנדסת תעשייה וניהול.

במסגרת הביקור התקיימו ב-Euromed שתי סדנאות מדעיות, אשר אורגנו על ידי שנקר ו–Euromed במשותף.

סדנה אחת עסקה בנושא בינה מלאכותית לחקלאות, סביבה, מים ואבטחת מזון והונחתה על ידי פרופ' יורם הלוי.

הסדנה השנייה עסקה בנושא בינה מלאכותית לתחבורה חכמה (ITS), ניידות ותכנון עירוני והונחתה על ידי פרופ' Othmane Benmoussa, דיקן בית הספר הפוליטכני, Euromed.

במהלך הסדנאות הוצגו ונדונו נושאים הקשורים ליישום של בינה מלאכותית בתחבורה אווירית ואזרחית, מודלים היברידיים המשלבים טכניקות למידת מכונה וטכניקות למידה עמוקה עם ניתוח בחירה דיסקרטי, תכנון קרקע, תכנון עירוני ואדריכלות, תוך שימוש בבינה מלאכותית עם טכניקות לכריית נתונים, עיבוד וניתוח של נתונים מסיביים.

סטודנטים מ-Euromed הציגו עבודות מחקר בנושא וסטודנטים משנקר הציגו עבודות גמר או עבודות רלוונטיות לנושאים אלו. קשרים אישיים נוצרו בין מרצים של שני המוסדות והללו יהוו בסיס להמשך מחקרים משותפים.

אירוע מדעי זה הוא גולת הכותרת של יחסים מתמשכים בין שנקר ו–UEMF ומהווה המשך לאירוע מדעי מקביל שהתקיים בחודש ינואר 2023 בשנקר. האירוע סוכם בהצעות קונקרטיות להמשך פרוייקטים משותפים של הפרופסורים Salim Bounou ושמואל קניג, סגני הנשיא של שני המוסדות.

תודה מיוחדת לשותפינו ב-Euromed, לפרופ' שמואל קניג, על היוזמה והתכנון האקדמי של הכנס, ולבית הספר הבינלאומי בשנקר וענת יערי בפרט, על ההפקה וארגון הפרויקט, משלב התכנון ועד סיום שלב הביצוע.

תודה מיוחדת מאוד למשרד לשיתוף פעולה אזורי, אשר נתן את החסות לנסיעה ותמיכתו שמאפשרת את הקשר האקדמי החשוב הזה.

בודק...