בית הספר לתקשורת חזותית
אנו חיים בעידן של שינויים מסחררים. התקשורת, הכלכלה, הרוח והחברה מגדירים את עצמם מדי יום מחדש אל מול מציאות אקולוגית, טכנולוגית וגיאופוליטית חדשה והולדתן של המכונות החכמות (תבונה מלאכותית). תחומי הלימוד שנכללו פעם בהגדרה ״עיצוב גרפי״ התרחבו בהתאם. אנו בשנקר מאמינים שאופן הלימוד חייב להשתנות ולהתעדכן אל מול המציאות החדשה .
הבוגרים והבוגרות שלנו הם חוקרים ויוצרות, שיעצבו את העתיד ויובילו שינוי בחברה, בתרבות ובתעשייה. לשם כך החליטה שנקר להפוך את המחלקה לתקש״ח לבית הספר הראשון בישראל ללימודי תקשורת חזותית.
תחת גג זה יפעלו חמש התמחויות שיהוו תתי מחלקות.
המשמעות המרכזית לכך היא למידה בכיתות אינטימיות לפי בחירה, שתאפשר לסטודנטים ולסטודנטיות העמקה בתחום ספציפי הקרוב לליבם ובמקביל פיתוח יכולת לימוד עצמאית. הלימודים יפתחו בשנת מבוא ויסודות משותפים. בשנה השניה, בסמסטר ב׳, יתחלקו הסטודנטים.יות לכיתות התמחויות נפרדות לפי בחירתם.ן המקצועית.
חמש התמחויות לבחירת הסטודנטים:
עיצוב רב תחומי: מיתוג, טיפוגרפיה ועיצוב גופנים, יצירת שפות חזותיות במדיות דיגיטליות, מודפסות ובמרחב פיזי, עיצוב אריזה ותלת מימד, עיצוב ספרים ופורמטים מורכבים מבוססי תוכן, ארט דיירקשן ועיצוב לסושיאל, עיצוב תקשורת חזותית במרחב ויזמות עיצובית.
מוצרים דיגיטליים: עיצוב אפליקציות, אתרים, ממשקים חדישים, חווית משתמש, עיצוב ממשק (UX & UI) וחשיבה מערכתית. התוכנית מתעדכנת בכל שנה בהתאם לטכנולוגיות והאתגרים של הפלטפורמות המובילות בעולם. בוגרי ההתמחות הינם המבוקשים ביותר בקרב חברות ההייטק והסטארטאפים בישראל.
וידאו: עיצוב ומיתוג לערוצי טלוויזיה ופלטפורמות סטרימינג. בימוי פרסומות, קליפים, פרומואים, פתיחים, סרטוני אופנה, סדרות רשת, יצירת אפקטים מיוחדים לקולנוע ווידאו בפורמטים ובטכנולוגיות AI שנוצרת ברגעים אלה. שילוב ייחודי בין לימודי עיצוב בתנועה (מושן דיזיין), ולימודי וידאו וקולנוע
איור: קומיקס, ספרי ילדים, איור דיגיטלי על ציר זמן, יצירה אישית, איור חוצה פלטפורמות, אנימציה, טכניקות מסורתיות וטכנולוגיה חדשה.
גיימינג ואנימציה: עיצוב ואיפיון של מכניקה ודינמיקה משחקית, איור ואנימציה למשחקים, עבודה עם מנועי משחק, תסריטאות וסטורי טלינג, תוכנות תלת מימד, עיצוב ממשק וסביבה משחקית. ליווי הסטודנטים בכל השלבים של יצירת משחק דיגיטלי למגוון פלטפורמות שונות. התמחות ראשונה מסוגה בישראל המאפשרת לימודי המשך לתואר שני במשחקים דיגיטליים בשנקר.
* ההתמחויות לא מופיעות על גבי התואר
בנוסף לכיתות ההתמחות יפעלו בבית הספר שלושה מרכזי מחקר:
- מרכז פרמטר ע"ש גיא פרס, העוסק בעיצוב מדיה עתידנית ועיצוב מבוסס תבונה מלאכותית.
- המכון לחקר העיצוב בישראל, המחזיק בארכיון הגדול ביותר בארץ לעיצוב ישראלי.
- מרכז רעיונאות ideation center, האקתונים, סדנאות וקורסים אקדמיים בינלאומיים המתקיימים בשיתוף עם מוסדות וחברות מעבר לים.
אנו מתבוננים אל העבר, ההווה והעתיד. הכרת שדה העיצוב המקומי בעבר ובהווה דרך מחקר ורכישת ידע, קשר מעמיק עם שדה העיצוב העולמי דרך שיתופי פעולה אקדמיים ומקצועיים, ויצירה חדשנית, עתידנית ופורצת דרך.
בראש העמוד: עמית ארווס