אודות

האסטרטגיה של שנקר

שנקר: הנדסה. עיצוב. אמנות. הוא מוסד אקדמי מוביל בתחומי העיסוק שלו בארץ ובעולם. בשנקר נלמדים ומפותחים הנדסה, עיצוב ואמנות זה לצד זה וגם בשילוב ייחודי.

כמוסד אקדמי ציבורי מהוותיקים בישראל, שנקר מחוברת בקשרים וגשרים רבים אל התעשייה ואל התרבות בישראל.  באותה מידה, שנקר פעילה, מוכרת וויוזמת ברמה הבינלאומית באקדמיה, מחקר ויצירה בעולם. שנקר הגדירה לעצמה ערכי ליבה וקוד אתי, המשקפים את אופייה הייחודי כבית של  סקרנות וחופש אקדמי, אנושיות, פלורליזם ויצירתיות. ערכים אלה מתווים את דרכה ויעדיה.

בין הנושאים להם ניתן דגש אסטרטגי:

  • סטודנטים!

שנקר משקיעה מאמצים תמידיים ומשאבים רבים באיתור, גיוס, עידוד וטיפוח סטודנטים וברווחתם: הגיוון של אוכלוסיית הסטודנטים, בצד המצויינות, הם יעד מרכזי. לטובת התמיכה הוראה ולמידה מתקיימת השקעה מתמדת בפיתוח ועדכון שיטות הוראה חדשניות, ובמערכי התמיכה בצרכים סוציו אקונומיים, פסיכולוגיים, ואחרים. שנקר מקיימת תמיכה הדוקה באגודת הסטודנטים ובפעילות חבריה. תשומת לב רבה ניתנת לשיפור תשתיות, בינוי, התחדשות וציוד, אגף התפעול ומחלקת הארועים. שנקר חותרת לפתרון בעיות דיור ולהקמת מעונות סטודנטים.

  • חיזוק ושימור היתרון היחסי בקשרי תעשייה ובמחקר:

שורשיה ההיסטוריים של שנקר הם בתעשייה הישראלית. באמצעות פעילויות רשות המחקר וקשרי חוקרים עם גורמי תעשייה, מוסדות אחרים בארץ ובעולם, שנקר ביססה את מעמדה הרשמי כמובילה בין המכללות האקדמיות בישראל בתחום המחקר. ממוקמים בשנקר מספר פעילויות חדשנות של חממות יזמות לסטודנטים, סגל ובוגרים. שנקר מובילה בישראל ואף פעילה בעולם בתחום שילוב סטודנטים בהתמחויות ועבודה בתעשייה תוך כדי הלימודים וכחלק מתהליכי ההכשרה.

  • בין תחומיות:

שנקר מאמינה בחשיבות השילוב בין דיסציפלינות הידע השונות. מתקיים שת"פ בתוכניות לימוד בין מחלקות וגם במחקר. בין גולות הכותרת של הלימודים בשנקר נמצאים פרוייקט מרקחה, הקתון ביה"ס לתעשייה וניהול, פרוייקטים משותפים עם בתי חולים, חקר ופיתוח חשיבה משותפת עיצובית/הנדסית. בכל אלה מנשבת רוח של חיבור לא מסורתי בין תחומי דעת ועיסוק מסורתיים בכיוונים חדשניים של יזמות.

  • פיתוח קשרי חברה וקהילה:

שנקר מחוייבת להנגשת הידע אל החברה כולה. כך, מתקיימים בשנקר פעילויות של בנייה ותחזוקה של ארכיונים ותהליכי תחרויות לאומיים, תערוכות וכנסים בתחומי העיצוב, האופנה, הטקסטיל, ההנדסה והתרבות. מעבר למסגרות ההוראה האקדמיות, הסגל של שנקר שואף להטביע חותם ולתרום לפיתוח תחומי הדעת והיצירה  בחברה הישראלית. שנקר מקיימת ומחזקת  את בית הספר שנקר הנדסאים, מהמובילים בישראל בתחומיו.
ומשקיעה רבות בהידוק יחסי הגומלין, התיאום והתמיכה בין מסלולי הנדסאים למסלולים הלימוד, המחקר והפיתוח האקדמיים. שנקר מקיימת  מניפה רחבה של לימודי חוץ לכל שכבות האוכלוסיה כולל שלוחה צפונית ופעילות בדרום הארץ. שנקר שמה דגש על פעילות התנדבותית של תלמידיה ועובדיה, בין השאר בקרב אוכלוסיות מוחלשות, ובהתגייסות לסיוע בעתות חירום.

  • ערכים גלובאליים:

עובדי שנקר והלומדים מחוייבים לערכי יסוד של מצויינות ומנהיגות. מרכזיותנו המקצועית והגיאוגראפית, היקף התמיכה הציבורית והפילנתרופית, ומעמדנו בחרה מחייבים אותנו לחתור להיות מובילים ופורצי דרך. ממעמדה זה של שנקר נגזרים גם מחוייבויות חברי קהילתה לערכים גלובאליים של קיימות, שיתוף ואנושיות, המשמשים נר לרגלינו הן בהתנהלות הפדגוגית והן בתוכניות הפיתוח.

ערכי הליבה ותחומי העיסוק האקדמיים, כמו גם מסמכי המחוייבות לאתיקה אומצו במלואם ואושררו לאחרונה על ידי מוסדות שנקר, כולל ההנהלה, ההנהלה האקדמית, המועצה האקדמית, והוועד המנהל במהלך שנת הלימודים תשפ"ג, ומעודכנים מדי שנה.

בודק...