אודות

שנקר: מה לומדים פה?

שנקר: מה לומדים פה? לקסיקון תלת שפתי

יש בשנקר אוצר של יצירה, רעיונות וידע. נפגשים בשנקר לומדים ומלמדים, חוקרים ויוצרים המגיעים מתריסר תחומי דעת שונים. אנחנו צומת של מפגשי הפרייה הדדית, רב־מקצועיים ובין תרבותיים מעשירים ומפעימים.

מטרתנו בשנקר היא ליצור הבנה, להעניק כישורים, ולעודד את הסקרנות. במאות הקורסים והתארים השונים במחלקות האקדמיות, ובפרוייקטים המתנהלים במרכזי המחקר ובסדנאות אפשר למצוא מכל טוב, ולצלול לתוך עומקם של נושאים.

הדפים שלפניכם הם מבט חטוף ממעוף הציפור על המנעד של עולמות העיסוק שלנו. ביחד עם העמקה והתמקצעות, אנחנו חותרים לחשיבה ושיתופי פעולה רוחביים, רב־תחומיים. מיפוי התכנים שלפניך מיועד להרחיב את המבט מעבר לגבולות כל אחת מן היחידות. המושגים מובאים כאן בשלוש שפות גם כדי להדגיש את המפגש הבין תרבותי והבינלאומי, כיאה לרוח הזמן, ובהתאם לערכי הליבה של שנקר.

אין כאן יומרה לכוללנות או סופיות. מוצגת כאן "תמונה לרגע". עולמות הידע והיצירה דינמיים. במהדורות הבאות נוסיף וגם נגרע מושגים מן הלקסיקון הזה. כולם מוזמנים לעיין באוסף הזה וגם לתרום לו. הוא מופיע בתצורה המודפסת בחוברת נייר, בפוסטרים המוצגים ברחבי הקמפוס, או בגרסה המקוונת. דרך כתובת זאת אפשר גם להציע שינויים ותוספות.

תודה למי שטרחו ותרמו להכנה: לראשי המחלקות והמרכזים, לדקל בוברוב, דניאל פרנזס וצוות סטודיו שנקר, לענת יערי וביה"ס הבינלאומי, ולאריקה דרובר.

כדי לממש את ערכי שנקר, הכוללים בין השאר סקרנות ומצויינות, רב תחומיות ובינלאומיות, אנו לומדים, מלמדים ויוצרים בנושאים המוצגים כאן לפניכם. עיון נעים, מועיל ומחכים!

הלוואי שאוסף זה יצית דמיון ויניע עוד חקר.

פרופ' שיזף רפאלי, נשיא שנקר | תשפ"ד

לצפייה בלקסיקון לחצו כאן!

בודק...