תואר שני בעיצוב ופיתוח משחקים דיגיטליים

מושגי יסוד – התואר השני לעיצוב ופיתוח משחקים דיגיטליים

לפני שאתם מתחילים ללמוד גיימינג, כדאי להכיר כמה ממונחי היסוד שילוו אתכם לאורך התואר, אז הכנו רשימה של ה-20 שאתם חייבים להכיר:

  1. גיימפליGamePlay – משחקיות: תבנית בסיסית של מערכת חוקים ומטרות היוצרת את החיבור בין השחקן למשחק.
  2. אימרסיבי | Immersion: מונח המדמה את חווית הצלילה במים – מצב תודעה בו האדם חווה את קיומו המוחשי בעולם שאינו פיזי בסביבה סינתטית כמציאות מדומה, ומשחקי מחשב.
  3. M.D.A מכניקה, דינמיקה, אסתטיקה: כלי המשמש לניתוח חווית המשחק הדיגיטלי לתיאור היבטים שונים של משחקים.
  4. מכניקה Mechanic: מתייחסת לכל פעולה בסיסית שהשחקן יכול לבצע במשחק: כללי המשחק, אלגוריתמים, מבני נתונים, אמצעי הפלטפורמה.
  5. דינמיקה Dynamic: מתייחסת לאופן וזמן  הריצה של המכניקה המייצרת משחקיות
  6. אסתטיקה Aesthetic: התגובה הרגשית שמתעוררת אצל השחקן.
  7. מעגל הקסם The Magic Circle: מונח שהוטבע ע"י ההיסטוריון ההולנדי יואן הוזינחה. זהו המרחב שבו החוקים והמציאות הרגילים של העולם מוחלפים בחוקי המציאות המלאכותית של עולם המשחק.
  8. The Lusory Attitude: הגישה המזעזעת היא הגישה הפסיכולוגית הנדרשת משחקן הנכנס למשחק של משחק. לאמץ גישה מזעזעת זה לקבל את הכללים השרירותיים של המשחק כדי להקל על חווית המשחק המתקבלת.
  9. גיימר Gamer: חובב.ת המשחק.ת משחקי מחשב, לרוב פרקי זמן ארוכים.
  10. אב-טיפוס מנייר Paper Prototype: תהליך שבו מעצבי המשחק מציירים סקיצות או משתמשים בדוגמאות של צילום מסך כדי לדמות בזול את העיצובים שלהם וללמוד את תגובות המשתמשים כבר בתחילת העבודה על המשחק.
  11. Zero Sum Game: משחק סכום אפס מצב שבו, אם צד אחד מפסיד, הצד השני מנצח, והשינוי נטו בעושר הוא אפס. משחקי סכום אפס יכולים לכלול רק שני שחקנים או מאות שחקנים.
  12. גיים ג'אם Game Jam: אירוע הפתוח ליוצרי משחקים לפיתוח משחק הנוצר בדרך כלל בפרק זמן קצר יחסית תוך בחינת אילוצי עיצוב ושיתוף התוצאות הסופיות לציבור.
  13. משחוק Gamification: שימוש באלמנטים משחקיים למוצריים שאינם משחקים במטרה לשפר מערכות, שירותים, ארגונים ופעילויות ע"י יצירת חוויות מדמות משחק.
  14. אווטאר Avatar: דמות גרפית במשחק שהיא הסוכן של השחקן. לשחקן יש שליטה מלאה או חלקית בדמות והיא מייצגת אותו במרחב.
  15. דמות לא שחיקה (NPC (Non Playable Character: כל דמות במשחק שאינה נשלטת על יד השחקן ולה תפקיד המניע את המשחק
  16. משחק מחשב מרובה משתתפים MultiPlayer Game: משחק שבו יותר מאדם אחד יכול לשחק בסביבת המשחק בו זמנית , בין אם ברשת מקומית ובאותה מערכת מחשוב או במערכות מחשוב שונות באמצעות מערכת מקומית לרוב האינטרנט. משחקים מרובי משתתפים מאפשרים לשחקנים ליצור אינטראקציות עם אנשים אחרים ולייצר קשרים חברתיים.
  17. משחק בגוף ראשון First Person: ז'אנר של משחק המשוחק מנקודת מבטו של הגיבור. דרך העינים של דמות השחקן. המשחק בדרך כלל ממפה את תנועת הגיימר ומספק תצוגה של מה שאדם אמיתי יראה ועושה במשחק.
  18. משחק בגוף שלישי Third Person: ז'אנר של משחק המשוחק מנקודת מבט חסרת גוף של דמות השחקן. הדמות נראית במלואה במרחב.
  19. ספורט אלקטרוני eSports: מושג לתיאור הענף המכיל תחרויות משחקי מחשב מרובי משתתפים, במיוחד בין שחקנים מקצועיים.
  20. Play: חמישה מאפיינים למשחק: 1. משחק נעשה בהתנדבות 2. למשחק מערכת חוקים 3. המשחק מתרחש בין גבולות קבועים (מעגל הקסם) 4. משחק הוא שונה במובהק מחיי היום יום 5. משחק אינו שימושי או בעל עניין מהותי,
בודק...