אירועי סופשנה 2016: כל מה שרציתם לדעת על הבוגרים הטריים של מחלקות העיצוב והאמנות ולא ידעתם את מי לשאול!

חדשות ואירועים

אירועי סופשנה 2016: כל מה שרציתם לדעת על הבוגרים הטריים של מחלקות העיצוב והאמנות ולא ידעתם את מי לשאול!

'"

מאילו חומרי גלם נוצרו פרויקטי הגמר שיוצגו באירועי הסופשנה של שנקר 2016? איזה צבעים מאפיינים אותם? מאיפה הגיעו הבוגרים הטריים ומה הם עושים בשעות הפנאי? רגע לפני שהם יוצאים מחממת האקדמיה ל"עולם האמיתי", בחן ועיבד מכון שנקר לתיעוד וחקר העיצוב בישראל את המספרים והסיפורים מאחורי מחזור הבוגרים של הפקולטה לעיצוב ע"ש עזריאלי ושל בית-הספר לאמנות רב-תחומית בשנקר. 

rnrn

צוות המכון, בראשו עומד המעצב, העיתונאי והאוצר יובל סער, אסף פריטים משולחנות העבודה של הסטודנטים – חומרי גלם, סקיצות, שפופרות צבע ריקות, שאריות בד וקצוות חוט – כל דבר שמעיד על התהליך שהוביל לעבודות המוגמרות; הוא שאל את הבוגרים על הפרויקטים שלהם ומקורות השראתם, שמע את סיפורם האישי וזכה להצצה לאחורי הקלעים של עבודתם. המטרה: להבין מה מאפיין ומייחד אותם ולהכיר את דור המעצבים והאמנים הצעיר של ישראל. 

rn", #, #, "

מה למדנו על בוגרי שנקר 2016? קבלו 10 עובדות מפתיעות על דור המעצבים והאמנים הצעיר:

rnrn

1. למקומות, היכון, צא: 

rnrn

315 בוגרים סיימו בשנת 2016 את הלימודים בפקולטה לעיצוב ע"ש עזריאלי ובבית-הספר לאמנות רב-תחומית בשנקר. כרבע מהם צמחונים או טבעונים!

rnrn

2. מאיפה באנו ולאן אנחנו הולכים?

rnrn

מלבד ישראל, הגיעו בוגרי שנקר הטריים לארץ מ-18 מדינות ברחבי העולם, בהן: יפן, אוזבקיסטן, ונצואלה ופולין. 

rnrn

הבוגרת שהגיעה מהמקום הכי צפוני בישראל נולדה בקיבוץ כברי, הבוגרים הכי דרומיים הגיעו מאילת; יש גם בוגרת מהמחלקה לעיצוב אופנה, שהגיעה מהמקום הכי צפוני על פני כדור הארץ שאנחנו יכולים לחשוב עליו – צפון רוסיה, מעבר למעגל הארקטי.

rnrn

3. עוצמה נשית בשנקר!

rnrn

רוב בוגרי שנקר הם בוגרות. יוצאת דופן היא המחלקה לעיצוב תעשייתי, שם יש רוב קטן לגברים.

rn", #, #, "

4. שלושים ושמונה, מי יודע?

rnrn

הפרש השנים בין הבוגרת הצעירה ביותר (23) לבוגרת המבוגרת ביותר (61) הוא 38! גילם הממוצע של הבוגרים הוא 29.

rnrn

5. אותו מקרר בצורה כל כך שונה?

rnrn

גודלם של רוב פרויקטי הגמר הוא כגודל מקרר (ואפילו יותר), אבל פרויקטים שנכנסים לכיס של חולצה אפשר למצוא לא רק במחלקה לעיצוב תכשיטים, אלא גם במחלקה לתקשורת חזותית ובמחלקה לעיצוב תעשייתי. מטבע הדברים, הפרויקטים הכי גדולים שייכים למחלקה לעיצוב פנים, מבנה וסביבה.

rnrn

6. אף פעם לא מאוחר מדי

rnrn

בין הבוגרים יש שהגיעו לשנקר אחרי שלמדו תולדות האמנות, צילום, תאטרון, אדריכלות, מדעי המחשב, מוזיקה, משפטים, מדעי המוח, כלכלה ועבודה סוציאלית; מצאנו ביניהם גם שפית, מאמן כדורסל, מדריך צלילה, רקדנית, מדריך טיולים, סייעת לרופא שיניים, מהנדסת אלקטרוניקה, ומי שהייתה אלופת אירופה בהחלקה אמנותית על גלגיליות!

rnrn

7. הלילה הוא שירים?

rnrn

בשנה האחרונה עברו על הבוגרים שלנו לילות לבנים וארוכים: כחצי מהם סיפרו שהקדישו לפרויקט הגמר בין 80 ל-100 אחוזים משעות היממה.

rn", #, #, "

8. שחור וכחול הוא הצבע שלי

rnrn

הצבע הנדיר של השנה הוא "צהוב קדמיום", השולט רק בפרויקט אחד בבית-הספר לאמנות רב-תחומית, בעוד ששחור וכחול תפגשו במרבית הפרויקטים (אחרי לבן, כמובן). גם בתחום החומרים נרשמו בחירות נדירות ומפתיעות: במחלקה לעיצוב טקסטיל נסרגו אריגים מכבל פלדה, מצינור סיליקון ואף מעץ.

rnrn

9. האוסף של יוסף

rnrn

כישרון בעיצוב ובאמנות הולך עם אהבה לאיסוף פריטים: הבוגרים שלנו מחזיקים באוספים של מטבעות עתיקים, מנגות, אבני חן, בגדי אספנות, קופסאות מתכת, ספרי סקיצות, קוביות מכל הסוגים, אצבעוני תפירה ו-400 פוגים (!).

rnrn

10. אומרים השראה יש בעולם

rnrn

כשיש עין בוחנת ולב רגיש, ההשראה נמצאת בכל מקום. הנה רשימה חלקית של הדברים שנתנו השראה לפרויקטים שתראו באירועי הסופשנה: סבתא מרים, מסעדה רומנית, השפה העברית, פרנצ'סקה ברוך, אלבום הבולים של אבא, פריגניזם – צלילת פחים, פחד טיסה, יהדות ואסלאם, אלגוריתמים מהטבע, מציצנות, חצרות אחוריות, כלכלה שיתופית, הקשר בין מבט לצליל, העיר רמת-גן, פריחת הדובדבן, ציפורים, חואן מירו, פולינזיה, חזזית, מולקולות וגיאומטריה מקודשת.

rnrn

עוד? קבלו: קו האופק, אינטראקציה משפחתית סביב שולחן, דו-קוטביות, שליטה, אייקידו, בעיית הפליטים מסוריה, בילבי, מפות טיפוגרפיות, פייסבוק, חדרי פלאות, מוזיקת אמביינט, מקלט ציבורי; ותמונה משנת 1971 של סבתא, עוטה מעיל ערב מפואר, ומשה דיין, לבוש מדי צה״ל, ממתינים לסבא שהוחזר מהשבי המצרי לאחר שמטוסו הופצץ במלחמת ההתשה. נותרנו ללא מילים.

rn", #, #'

בודק...