טבע דומם, מידע חי: פרויקט חדש על אמנות וטכנולוגיה יוצג ביום עיון ותערוכה בתל אביב והרצליה

חדשות ואירועים

טבע דומם, מידע חי: פרויקט חדש על אמנות וטכנולוגיה יוצג ביום עיון ותערוכה בתל אביב והרצליה

'"

בשנות ה-90 נעלמו התצלומים המודפסים מסביבת חיינו ונדדו אל העולם הווירטואלי. המחקר והתערוכה שתוצג בשני חללים במקביל עוסקים במערכת היחסים שבין הצופה, עבודת האמנות ומרחב הצפייה – בין אם היא מתקיימת בעולם הדיגיטלי ו\או בעולם המוחשי.

rnrn

התערוכה והפרויקט מתקיימים כחלק משיתוף פעולה ייחודי בין האמנית פרופ' אולגה קיסלבה (אוניברסיטת הסורבון, פריז), החוקרת והאמנית צילה חסין (סורבון, שנקר), מעבדת Inspire לחקר הדימוי וסטודנטים מהמחלקות להנדסת תוכנהתקשורת חזותית ובית הספר לאמנות רב תחומית בשנקר. 

rnrn

Olga Kiseleva, Attorny

rnrn

מסגרת הפרויקט והתערוכה יוצגו 13 תצלומים מתוך הסדרה Divers Faits של האמנית אולגה קיסלבה. את החלל מנהלת מערכת ממוחשבת המודדת את כמות המבקרים והזמן שהם מקדישים לצפייה בכל עבודה. בהתאם לנתונים הנאספים ע”י המערכת בזמן אמת משתנה מערכת התאורה והסאונד בכל צילום. כך שלמעשה כאשר הצופים מקדישים זמן רב יותר לצפייה בתצלום כך הוא מואר יותר והסיפור שלו ברור יותר.

rnrn

בנוסף לכך, מתוכננת המערכת לייצר הקשרים באמצעות אור וסאונד בין התצלומים השונים שגם הם משפיעים על חלוקת התאורה בין התצלומים. באמצעות כך אחת המטרות של השינוי הזה הינה לעורר את תשומת ליבו של המבקר להשפעה שלו על היררכית התאורה בתערוכה אשר כפועל יוצא מציעה מרחב צפייה דינאמי המשתנה עם מבטו של המבקר בהן. האינטראקציה בין כל תצלום לצופה משנה את מערכת היחסים בין התצלומים ומעצבת את חווית הצפיה של המבקרים הבאים.

rnrn

rnrn

המחקר והתערוכה מוצגים בו זמנית במשכן האמנים בהרצליה, במרכז אדמונד דה רוטשילד בתל אביב מייסודה של קרן אדמונד דה רוטשילד ובאתר ייעודי באינטרנט. כל מרחב מציג גרסה שונה של האינטראקציה התואמת את המיקום. בהיותו במה לתערוכות ולאירועי תרבות ייחודיים במטרה לעודד יצירה ישראלית מקורית וחדשנית, מארח מרכז אדמונד דה רוטשילד את המציגות ביום עיון שיפתח את התערוכה  (לתכנית הכנס לחצו כאן). משכן האמנים הרצליה הוא מרחב פעולה יצירתי ומשתנה תדיר התומך ביצירה, הפקה, הצגה והפצה של אמנות עכשווית. לשם כך הוא מפעיל תכניות שהות אמן, חלל תצוגה וחללי עבודה לאמנים.

rnrn

פתיחת התערוכה ויום העיון בגלריה רוטשילד 104, תל אביב תתרחש ב-6.7.2017

rnrn

פתיחת התערוכה במשכן האמנים הרצליה תתרחש ב-8.7.2017.  

rnrn

בראש העמוד: Olga Kiseleva, Food

rn", #, #'

בודק...