סטודנטים.יות מהפקולטה לעיצוב בשנקר השתתפו ב- Edu-Lab, בסין

סטודנטים

תמונה קבוצתית של תלמידי קורס הקיץ והמרצים

סטודנטים וסטודנטיות מהפקולטה לעיצוב בשנקר השתתפו ב – TASA – ICod International Design Education Lab (Edu-Lab), ב – Qingdao שבסין.

8 סטודנטים מהמחלקה לעיצוב תעשייתי, בפקולטה לעיצוב, בהנחיית המרצה, נמרוד אליעזר, נבחרו לייצג את שנקר בקורס קיץ שהתקיים במעבדת העיצוב הבינלאומית, TASA-ICoD International Design Education Lab (Edu-Lab)  ב-Qingdao, שבסין. שנקר לקחה חלק במיזם לצד אקדמיות נוספות מדרום קוריאה, הודו ואנגליה וארבעה בתי ספר מובילים בסין.

הסטודנטים והמרצה נמרוד אליעזר בתהליך עבודה
המרצה נמרוד אליעזר וסטודנטים בתכנית בפעולה

המעבדה הבינלאומית לעיצוב Edu-Lab היא שיתוף פעולה בין אוניברסיטת Tsinghua ו-ICoD, המועצה הבינלאומית לעיצוב. מר דוד גרוסמן, נשיא ICoD לשעבר, מכהן כמנהל-שותף של Edu-Lab, המבוססת על תפיסה חדשנית המשלבת גישות ספקולטיביות ללימודי עיצוב תוך שיתוף פעולה בין תרבויות מגוונות. במסגרת הפעילות, צוותים מעורבים מבתי ספר בינלאומיים, עבדו על בריפים המבוססים על תרחישי עתיד חלופיים: תרחיש אחד שיקף את ההשלכות הקטסטרופליות של תפיסות בנות-זמננו של צריכה, כלכלה, חברה וסביבה. התרחיש השני שיקף את הפוטנציאל לשינוי מידי בעקבות יצירת פורמטים רציונליים יותר לצריכה ולעיצוב. הסטודנטים יצרו תרחישים עתידיים בדגש על זיהוי אתגרי בריאות, תוך התמקדות בבעיה אחת עבורה הם הציעו פתרון – מוצר שמטרתו לתאר את החיים בעולם העתידי ממנו הוא מגיע. בהמשך, כל צוות הציג את הנושא והפתרון בעזרת סקיצות ומודלים. בשלב האחרון, הסטודנטים פתחו ודייקו את המוצרים עד לפרטי פרטים ולבסוף, הציגו את הפרזנטציה הסופית בפני גורמים שונים מהאוניברסיטה, מאזור Qingdao,  אנשי מדיה והממשל הסיני.

תמונה קבוצתית של תלמידי הקורס והמרצים ממבט על

השבועות בהם שהו ועבדו הסטודנטים במעבדה היו מלאים בעבודה אינטנסיבית שהתמזגה עם הנאה גדולה. הסטודנטים עבדו בחלל הסטודיו הפתוח בקמפוס, מבוקר עד ערב, גם לאחר שעות הפעילות הפורמליות. בסופי השבוע הם סיירו בסביבה עם הקבוצה הישראלית ועם חבריהם החדשים מבתי ספר ותרבויות אחרות. הסטודנטים זכו פעמיים – מקצועית, הם התנסו בעבודת עיצוב אינטנסיבית, משמעותית ויצרו רישות חברתי חשוב, בסביבה בינלאומית. בינלאומיות ורישות חברתי הם אבני יסוד בעולם המקצועי העכשווי. מבחינה אישית, הם חוו חוויה תרבותית מרתקת ומגוונת.

תלמידי הקורס יחד עם המרצים בזמן עבודה
מר דוד גרוסמן, נמרוד אליעזר עם סטודנטים.ות הקורס

תודות:

למר דוד גרוסמן, נשיא ICoD לשעבר, מנהל-שותף של EduLab; למיכל פאוזנר, ראשת המרכז למצויינות בהוראה, מרצה בכירה בבית הספר לתקשורת חזותית ומנהלת שותפה בPADLab-, מובילת הפרויקט מטעם שנקר; למרכז הבינלאומי שנקר ולענת יערי, מנהלת המרכז, על תמיכה וסיוע בתפעול הפרויקט; לפרופ' טרי שרויאר, דיקנית הפקולטה לעיצוב, מירב פרץ, ראש המחלקה לעיצוב תעשייתי ופרופ' ינאי טויסטר, דיקן בית הספר הבינלאומי (לשעבר), על  חלקם בהנעת הפרויקט ותהליך בחירת המשתתפים.

לייעוץ ופרטים נוספים
יצירת קשר
רוצה ללמוד בשנקר? מלא/י את פרטיך ואנחנו ניצור עמך קשר