תצוגת אופנה 2018: דור המעצבים החדש הציג קולקציות מרהיבות וחדשניות וזכה לתשואות רבות

חדשות ואירועים

תצוגת אופנה 2018: דור המעצבים החדש הציג קולקציות מרהיבות וחדשניות וזכה לתשואות רבות

'"

אין כמוהם: בוגרי מחזור 2018 של המחלקה לעיצוב אופנה הציגו את קולקציות הגמר שלהם ב-2 תצוגות מיוחדות שהתקיימו בהאנגר 11 בתל אביב. לאחר 4 שנים עשירות ומאתגרות, בהן 37 הבוגרים הוכשרו בתכנים מקצועיים, תרבותיים ואינטרדיסציפלינריים, הם הגיעו לפסגת לימודיהם והציגו קולקציות גמר המבטאות את ה"אני מאמין" שלהם כמעצבים. הם בחרו לבטא זאת דרך פרויקטים אישיים ורב גוניים, הנוגעים בנושאים שונים כגון מורשת, קפיטליזם מגדר וילדות. 

rnrn

rn

הטקס הונחה על ידי שי לי שינדלר, מנחת טלוויזיה ובוגרת המחלקה בעצמה,  ובין האורחים הנכבדים בלטו ג'ודי ניר מוזס שלום, גלית גוטמן ויגאל אהובי, מרינה מקסימיליאן בלומין, קרן מור ועוד. בנוסף לכך, השנה הוזמנו כ-40 תלמידים ואנשי צוות של תיכון "שער הנגב" ותיכון "נופי הבשור" המתגוררים בקיבוצים, מושבים וערים באזור עוטף עזה כגון נחל עוז, בארי, שדרות ונתיבות. התלמידים לומדים במגמות עיצוב אופנה ועושים בגרות בנושא דרך שיעורים תיאורטיים ומעשיים המכינים אותם להשכלה גבוהה ולקריירה מקצועית בתחום. 

rn

rn", #, #, "

rn

נשיאת שנקר, פרופ' יולי תמיר, אמרה כי "מחכה לכם ערב נפלא ומהנה, אם יש משהו שאפשר ללמוד מערב כזה הוא שכל מיני מושגים שנהגנו לעסוק בהם בעבר על מגוון, על שונות, על קבלת האחר הם כבר מזמן פאסה כי לא רק שהאחר הוא כאן אלא שגם האחר הוא אני. התצוגה הזאת מבטאת יותר מהכל את הדבר היפה בשנקר – את הפתיחות, את הקבלה, את היצירתיות והנכונות ללכת כל הדרך והסטודנטים מאחוריי עברו דרך לא פשוטה בשביל לקבל את הארבע דקות האלו שבהם הם מוצגים על המסלול."

rnrn

 

rnrn

התצוגה נפתחה עם "כבדו אותם",  קולקציית ג'ינס לבישה של הבוגרת שחר גלעדי, המשלבת רגישות סביבתית וחברתית. הקולקציה עוצבה בדיאלוג מחודש עם צעירים מהעדה האתיופית שהכירה המעצבת בהיותה בשנת שירות ונפעמה לראותם מאמצים זהויות באופן שרירותי, יוצרים זהות חדשה ולא מתנצלת ושוברים תבניות מוכרות. בתהליך עיצוב אינטראקטיבי, הוצפו סוגיות חברתיות ונוצרו חיבורים ויזואליים. מנקודת מבטם של הצעירים הללו, בחנה המעצבת את עבודות הטקסטיל של סבתה, ומצאה ביניהם דמיון בתבניות השבורות, בהחלטות השרירותיות ובהתחצפות לקונפורמיזם. החבורה מעפולה היוותה השראה לקולקציה, ליוותה את העיצוב שלה ואף מציגה אותה בצילומים ובתצוגת האופנה.

rnrn

 

rnrn

קולקציית הגמר של שחר גלעדי (צילום: אבי ולדמן)

rnrn

 

rnrn

השנה בלטו מספר רב של קולקציות גברים בנוסף לקולקציה מיוחדת של בגדי ילדים של הבוגרת מאיה רביב. הפתעה גדולה נרשמה בסוף התצוגה כאשר דוגמני הקולקציה של הבוגרת לינור קהלני החלו לצאת אל הבמה מהכיוון ההפוך והלהיבו את הקהל עם דגמים יוצאי דופן וצבעוניים במיוחד והליכה תיאטרלית במיוחד. 

rnrn

 

rnrn

הקולקציה של קהלני, "אנחנו מי שאנחנו בוחרים להיות", שאבה השראה ראה מדמויות ששינו את ההיסטוריה באופנה ומגדר. מהמלכה אליזבט הראשונה למלך לואי ה14, מרי אנטואנט לדיויד בואי, לי באוורי, הקלאב קידס, הבליטז קידס ולדראג. ברוח הקיימות, עשויה הקולקציה כולה מחומרים ממוחזרים והיא משלבת בדים וחומרים שונים ליצירת האינדיבידואל.

rnrn

 

rnrn

הישגיה יוצאי הדופן של המחלקה לעיצוב אופנה, תכנית הלימודים הייחודית שהיא מציעה והשתלבותם של בוגריה בצמרת התעשייה הבינלאומית, הציבו אותה השנה במקום 6 בעולם, בדירוג של המגזין הבינלאומי היוקרתי Business of Fashion. התצוגה השנתית של בוגרי המחלקה השנקרית הפכה זה מכבר לאחד מאירועי הדגל של עולם האופנה הישראלי והיא מאפשרת להתוודע להלכי הרוח של דור המעצבים הצעיר, כמו גם למגמות אופנה מקומיות ובינלאומיות עכשוויות.

rn

rnrn

rn

בראש העמוד:  הקולקציה של לינור קהלני (צילום: אחיקם בן יוסף) 

rn

rn"'

בודק...