תיעוד וארעיות בעידן הרשתות החברתיות: תערוכה בינלאומית בברלין של מעבדת Inspire לחקר הדימוי בשנקר

חדשות ואירועים

תיעוד וארעיות בעידן הרשתות החברתיות: תערוכה בינלאומית בברלין של מעבדת Inspire לחקר הדימוי בשנקר

'"

אנחנו מצלמים כדי לזכור, אנחנו מצלמים כדי לשכוח. כל תמונה שאנחנו מצלמים טומנת בחובה הבטחה שהרגע שתיעדנו לא יחמוק מאיתנו. אנחנו מצלמים ללא הרף, אבל כמעט ולא מדפיסים את התמונות ומסדרים אותן באלבום; במקום זה, אפליקציות דיגיטליות הופכות אותן לרצף מתמיד של דימויים, שיותר מכל משקפים ומקבעים את ההווה שלנו, תוך הוספת רבדים חדשים של משמעויות ושל הקשרים. 

rnrn

באיזה אופן משפיעה מהפכת הצילום של העשורים האחרונים על תפיסות הזכרון שלנו ועל המרחב בין המוחשי לארעי? מעבדת Inspire לחקר הדימוי של שנקר מציג תערוכה בינלאומית במוזיאון לצילום של ברלין, המוקדשת לצילום ותיעוד בעידן הרשתות החברתיות. 

rnrn

בין הממשי לאירעי: עבודה של ינאי טויסטר מתוך התערוכה (יח"צ)

rnrn

במסגרת שיתוף פעולה בין מעבדת המחקר השנקרית לאוניברסיטה למדעים שימושיים של פוטסדאם (FHD), יוצגו בתערוכה עבודותיהם של יוצרים מובילים מרחבי העולם, בהם האמן והצלם ד"ר ינאי טויסטר – חבר סגל בית-הספר לאמנות רב-תחומית, שהוזמן להשתתף בפרויקט הייחודי שלווה בסדנה בינלאומית. בתוך כך, יוצגו עבודות של סטודנטים מבית-הספר לאמנות רב-תחומית, שיצרו פרשנויות אישיות ומקוריות לנושא התערוכה תוך עבודה משותפת עם עמיתיהם בברלין.

rn", #, #, "

מעבדת Inspire לחקר הדימוי הוקמה במטרה להעמיק בסוגיות הנוגעות ליחסי הגומלין בין דימוי לתמונה ובין טכנולוגיות וממשקים לאלו המעצבים ומפעילים אותם. במסגרת פעילות המעבדה פועלים אנשי אקדמיה, חוקרים, אמנים, מעצבים, מהנדסים, אנשי תעשייה ויוצרים בהיבטים שונים של התחום, תוך התייחסות לתיאוריה ופרקטיקה.

rnrn

בהובלתו של מר עודד חי – ראש המחלקה ללימודי חוץ ולימודי המשך – ובליווי אקדמי של ד"ר ינאי טויסטר מביה"ס לאמנות רב-תחומית וד"ר אמנון דקל, ראש המחלקה להנדסת תוכנה, תומכת המעבדה במיזמים מחקריים ופרסומים אקדמיים בתחום הצילום ומקדם מגוון קורסים ופעילויות, כנסים ותערוכות בינלאומיות. 

rnrn

בראש העמוד: פרט מתוך עבודה של האמנית אלכסנדרה הייד, מתוך התערוכה בברלין (יח"צ)

rn"'

בודק...