שנקר באשדוד: מרצים זכו במקום הראשון בתחרות לעיצוב כיכר גן העיר באשדוד

חדשות ואירועים

שנקר באשדוד: מרצים זכו במקום הראשון בתחרות לעיצוב כיכר גן העיר באשדוד

מרצים משנקר זכו במקום הראשון בתחרות לעיצוב כיכר גן העיר באשדוד עם הצעה המשלבת טכנולוגיה ועיצוב בדרך חדשנית. צוות המרצים שיתף פעולה עם חברת ההזנק המצליחה BOTS101 בכדי ליצור דגם ייחודי עבור כיכר גן העיר המחבר בין תהליך יצירתי לשימוש בבינה מלאכותית. עיצוב הכיכר הוא תוצר של הסוגיה המרכזית בתכנית האקדמית של המחלקה לעיצוב פנים מבנה וסביבה – "הסקיצה הדיגיטלית". מושג אשר שימש כמקור השראה לסוגיות האקדמיות שעלו בתכנית הלימודים ועם השנים הפכו את המחלקה לייחודית ועדכנית בעולם האקדמי בארץ ובעולם. כמו כן, תהליך העבודה פותח לאחרונה גם בסדנא מיוחדת שהם ערכו עבור אירוע המרקחה השנתי של שנקר. בסדנא, בהובלת פרופ' שרגא קירשנר וד"ר אייל ניר, יצרו הסטודנטים תכשיטים להדפסה תלת ממדית באמצעות הוראות טקסט המנחה בינה מלאכותית לייצור.

הדמיית הכיכר בערב

תכנון, עיצוב ופיסול סמל ככר גן העיר מושתת על טבעת מֶבְּיוּס, טבעת שאין לה התחלה וסוף. הטבעת מסמלת דינמיות והתחדשות מתמדת המאפיינת את אשדוד כעיר המשקפת את שלבי צמיחתה המחזורית של הישראליות מהתקופה העתיקה ועד עידן ההייטק בימינו. האלמנט הפיסולי נוצר ביישום טכנולוגיות של חברת ההזנק BOTS101 למחולל יישומים גרפי המבוסס בינה מלאכותית. הטבעת מעוצבת באמצעות בוט (BOT) – אלגוריתם המחולל יישומים גרפיים, מבוססי בינה מלאכותית. החומר שנבחר לבניית הטבעת הוא נירוסטה מבריקה על מנת שתשקף את המציאות הסובבת את המשוטט בעיר באופן מפתיע המעורר חשיבה יצירתית.

האלמנט מרחף בבסיסו מעל ענן של רסיסי מים המואר בלילה בגוונים שמימיים ומדגים בצורתו העגולה והאינסופית מחזוריות בין דמיון יצירתי למציאות טכנולוגית המחוללת את הקשר בין היכל התרבות לבית העיריה. חלון המבט שמגדירה הטבעת יוצר את הקשר החשוב של העיר בין ים ליבשה, בין זריחה לשקיעה וממצב את העיר אשדוד כקו האופק המוביל להתחדשותה העירונית הממנפת את פיתוח תשתיותיה ולפיתוח כלכלי תעסוקתי של אוכלוסייה יוצרת תרבות עתירת ידע.

"באשדוד החלומות הופכים בקצב מדהים למציאות ובה רואים כבר היום את יתרונות המחר. אשדוד ניצבת כיום בפתחה של תקופה חדשה." אמר  ראש העיר, ד"ר יחיאל לסרי.

צוות היוצרים:

פרופ' שרגא קירשנר – ארכיטקט, יזם חינוכי ופעיל ירוק, מייסד המחלקה לעיצוב פנים, מבנה וסביבה, בראשה עמד בין השנים 2014-2003 וכיום משמש בה כחבר סגל בכיר. פרופ' קירשנר יצר את התפיסה הצורנית של הפסל באשדוד, והוביל גם את הסדנה במרקחה.

ליאור ליבוביץ' – מעצב פנים, בעל תואר ראשון בעיצוב פנים מבנה וסביבה בשנקר. עמית הוראה במוסד, מלמד קורסים בתוכן דיגיטלי במחלקה לעיצוב פנים מבנה וסביבה בנוסף להיותו אחראי על תכנון הפרויקט בעזרת מחשב.

סשה סרבר – אמן ופסל, בעל תואר ראשון באמנות מהאקדמיה לאמנות של קישינב (מולדובה), מלמד קורסים בפיסול במחלקה לאמנות רב-תחומית ובמחלקה לעיצוב תעשייתי. סרבר פיתח עם פרופ' קירשנר קורס לפיסול דיגיטאלי אחראי על ייצור הפסל בפרויקט באשדוד.

ד"ר אייל ניר ואסף גבע, חברת ההזנק BOTS101 – ד"ר ניר, ממקימי המחלקה לעיצוב פנים מבנה וסביבה, מקים כיום את חברת ההזנק הרביעית שבבעלותו. הוא  תרם את הדור הנוכחי של הסקיצה הדיגיטלית ששמשה לעיצוב הפסל בכיכר גן העיר וכן כפלטפורמה לתכנות בשפה טבעית עבור הסטודנטים במרקחה.

בודק...