שבוע העיצוב 2023: איפה תמצאו את המציגים משנקר?

חדשות ואירועים

שבוע העיצוב 2023: איפה תמצאו את המציגים משנקר?

שבוע העיצוב בירושלים יוצא לדרך עם עשרות אמנים.יות ויוצרים.ות, שיציגו במגוון תערוכות ואירועים, תחת הכותרת "שקר וכזב". 

בשביל שלא תצטרכו לחפש יותר מדי, ריכזנו עבורכם רשימה של כל המציגים השנקריים שמשתתפים בשבוע העיצוב, שנערך בבית הנסן בירושלים, תחת האוצרות הראשית של דנה בן שלום, מרצה בכירה במחלקה לעיצוב טקסטיל, יחד עם המעצבת סוניה אוליטסקי. רוני יחזקאל, מרצה במחלקה לעיצוב טקטסיל, היא ע.אוצרות של שבוע העיצוב ירושלים. אל תגידו שלא השקענו בכם.

מציגים ומציגות:

"נחל תנינים", עבודה קבוצתית עם מגוון רחב של משתתפים.ות משנקר מהמחלקה לתקשורת חזותית, התוכנית לתואר שני בעיצוב והמחלקה לעיצוב פנים, מבנה וסביבה, המספקת הצצה אל החי והצומח בעידן שאחרי עידן האדם, הפוסט-אנתרופוקן. היא כוללת דוגמאות למינים שישרדו את משבר האקלים באמצעות התאמה ושינוי, ומציגה את מערכות היחסים העתידיות בין המינים ואת השפעתן על הנוף הנצפה והנשמע. את העבודה ריכזו מיכל פאוזנר ואדר' עודד קוטוק, והיא נערכת בתמיכת בית הספר הבינלאומי שנקר.

נחל תנינים: אנפה – עבודה של אנואר אבו ריאש, למיס עונאללה, מלכ בשותי

מיה נחום לוי, סטודנטית שנה ד׳ במחלקה לעיצוב טקסטיל, עם עבודתה ״שועל״ שנעשתה במסגרת הלימודים במחלקה, ואשר בוחנת את החוזה האסתטי בין האדם ובין החי-המת ומבקשת לתהות על המשיכה הבלתי רצונית של האדם לפרווה מחוץ לחיים ולטבע – בסביבת המחיה האנושית.

אלמה ליאון, בוגרת המחלקה לעיצוב תכשיטים, עם עבודתה ״וַיִּטַּע אש"ל״, הלוקחת השראה מבית הכנסת "זהרי חמה" הירושלמי.

תמר ניקס, בוגרת המחלקה לעיצוב טקסטיל, עם המיצג ״חתיכת שמיים״.

עבודתה של מאיה נחום לוי

FUTURE POSITIVE – רותם גואטה וניר גואטה, בוגרי המחלקה לעיצוב אופנה, עם עבודתם ״קפסולת זמן״, שמושתת על אופנה דיגיטלית.

עידו צ׳רני, בוגר המחלקה לעיצוב תעשייתי, מציג עבודה משותפת עם המעצבת נטע נהרדיה – נר-מכונה. העבודה עוסקת בפירוק והרכבה מחדש של להבת נר באמצעות מכניקה אופטית.

Holyland Civilians – ענת משולם ודור חן, בוגרי המחלקה לעיצוב אופנה, עם עבודת הפרפורמנס האינטרקטיבית – BELIEVE – שנעשתה בשיתוף עם Yasho – יעל רנו ושובל קטוני.

"שקר הנוחות", תערוכה מחקרית באוצרותו של פרופ׳ יונתן ונטורה, ראש היחידה להיסטוריה ופילוסופיה של האמנות, העיצוב והטכנולוגיה, יחד עם המעצבת גלית שבו. בתערוכה משתתפים המרצים מירב שחם, ניל ננר ואלון שטיאט.

פרופ׳ יעל מוריה יחד עם שותפיה מסטודיו מא – מוריה אדריכלים, עם מיצג מרכזי ״נון-גרדן״.

עבודתה של פרופ' יעל מוריה (סטודיו מא – מוריה אדריכלים)

אורי שיפרין ענבי, בוגר המחלקה לעיצוב תעשייתי, מציג את העבודה ״שער״ – מפתן מדומיין, המורכב מדימויים של פירות וירקות שנגזרו מתוך ארגזי קרטון של ספקים וחקלאים.

אירועים:

24.6.2023 | 19:00 | פטיו

נבואה שמגשימה את עצמה

הסלון של גאון: גלית גאון ותום כהן מארחות את דנה בן שלום וסוניה אוליטסקי, אוצרות שבוע העיצוב ירושלים

הסלון הוא פעולה אוצרותית חוצת דיסציפלינות, שנעה בזמן ובחלל, חוצה את הגבולות שבין הפיזי לדיגיטלי ומפגישה בזמן אמיתי את בר החלוף ואת העתיד לבוא. ביום שבת, ארבע אוצרות ייפגשו בחצר בית הנסן בשעה 19:00, בין קודש לחול, לדבר על השריה והתפחה, סינון והצמחה, אשליות ונבואות.

29.6.2023 | 19:00, פטיו

עיצוב לעידן הפוסט-אנתרופוקן

PADLab, המעבדה לעיצוב לפוסט-אנתרופוקן, שנקר

ההרצאה תעסוק בשיטות להפנמת נקודת המבט של הטבע באמצעות עיצוב, ותדגים זאת באמצעות העבודות המוצגות בתערוכה "נחל תנינים". מה תפקיד העיצוב בהתמודדות עומק עם המשבר הסביבתי? כיצד יכולות פרקטיקות עיצוביות לאפשר לנו להתמודד, כפרטים וכקבוצות, עם תרחישים של "סוף העולם"?

בראש העמוד: FUTURE POSITIVE, עבודתם של רותם גואטה וניר גואטה

בודק...