צילום אחרי הצילום: הושק מרכז Inspire לחקר הצילום

חדשות ואירועים

צילום אחרי הצילום: הושק מרכז Inspire לחקר הצילום

כמעט מאתיים שנה חלפו מאז הוצגה לעולם המצלמה הראשונה ונדמה שהיא הפכה לחלק בלתי נפרד מחיינו: בכל פינה ובכל רגע מצלמות לוכדות רגעים קטנים כגדולים והתוצרים מעובדים דרך פילטרים ונשמרות בצורת פיקסלים במרחב הדיגיטלי האינסופי. 

המהפכה הדיגיטלית של העשורים האחרונים השפיעה באופן חסר תקדים על עולם הצילום: החל משלבי ההפקה, דרך התצוגה וההפצה ועד לאיסוף וקיטלוג התמונות. יחד עם זאת, בתקופה האחרונה אנו עדים לתופעה מפתיעה של "חזרה למקורות" – הצילום האנלוגי חזר לתמונה. כיצד מאתגר מהלך זה את תעשיית הצילום ואילו שאלות עולות מהתחייה המחודשת של טכנולוגיית הפולרואיד והגלגול המרשים של חברת The Impossible Project?

מרכז Inspire לחקר הצילום הוקם בשנקר במטרה להעמיק בסוגיות הנוגעות ליחסי הגומלין בין דימוי לתמונה ובין טכנולוגיות וממשקים לאלו המעצבים ומפעילים אותם. במסגרת פעילות המכון יעסקו אנשי אקדמיה, חוקרים, אמנים, מעצבים, מהנדסים, אנשי תעשייה ויוצרים בהיבטים שונים של התחום, תוך התייחסות לתיאוריה ופרקטיקה. 

המרכז ילווה ויתמוך בפרויקטים חוצי דיסציפלינות מגוונים, בהם: הקשר בין צילום מקומי (ורנקולרי) ומדיה חברתית, תמונות בין-רשתיות, חפצי צילום, אותנטיות של תמונות וצילום מבוסס תוכנה. בתוך כך, הוא יוביל מיזמים מחקריים ופרסומים אקדמיים בתחום, כמו גם קורסים, סדנאות, כנסים ותערוכות. 

אילוסטרציה בראש העמוד: Spiegelbilder, Flickr – ברישיון שיתופי

בודק...