צומת השרון: תלמיד הישיבה רון פרנץ, בוגר המחלקה לעיצוב תעשייתי, זוכה להכרה בינלאומית עם רובוט לניתוחי רשתית מרחוק

חדשות ואירועים

צומת השרון: תלמיד הישיבה רון פרנץ, בוגר המחלקה לעיצוב תעשייתי, זוכה להכרה בינלאומית עם רובוט לניתוחי רשתית מרחוק

'"

משתתפי הכנס הבינלאומי לעיצוב תעשייתי חדשני תלת-ממדי, שנערך בחודש נובמבר במלון הילטון בתל-אביב, הופתעו כאשר נקרא הזוכה בפרס הראשון אל הבמה. רון פרנץ, בן 28, בחור חובש כיפה, ציציות משתלשלות מכנף בגדו, עלה בצניעות וקטף את התעודה היוקרתית. 

rnrn

מנחה האירוע סיפר על הביוגרפיה שלו: בן כפר סבא, בוגר בהצטיינות של המחלקה לעיצוב תעשייתי במכללת שנקר, והיום לומד בבית מדרש ירושלמי, באחד המוסדות החרד"ליים (חרדים דתיים לאומיים) המפורסמים בנוף הדתי-לאומי. אחדות הניגודים הזו אכן מאפיינת את הצעיר, שהצליח להוציא תחת ידו פרויקט גמר שהוא יצירת מופת עיצובית, שזכתה לכל השבחים הן מצד מוריו במגמה האקדמית והן מצד חברי ועדת הפרס החשוב. הוא הוענק לו עבור עיצוב מתקן מדהים בתחום ניתוחי העיניים, במסלול ניתוחי הרשתית.

rnrn

פרנץ התבסס על מנגנון ה-Vitreous – רובוט רפואי לניתוח טרנס-אטלנטי, חוצה גבולות, שמטרתו לחבר בין מנתחי רשתית מיומנים לבין חולים או פצועים הנדרשים לניתוח מיידי כזה, אך נמצאים במרחק פיזי רב מאותם מנתחים. המנותחים נמצאים בדרך כלל בפריפריה, רחוק ממרכזי הערים, או בשדות קרב, כשמנתח כזה אינו בסביבה. במקרים של קרע או היפרדות רשתית, אם הנפגע אינו מנותח מיידית, הוא מאבד תוך זמן קצר את הראייה.

rnrn

לקריאת הראיון המלא עם פרנץ במגזין "זמן השרון" לחצו כאן (PDF)!

rnrn

בראש העמוד: הרובוט המנתח שעיצב רון פרנץ (יח"צ)

rn", #, #'

בודק...