סופשנה 2018: בוגרי התכנית לתואר שני בעיצוב הציגו פרויקטי גמר רב-תחומיים וחדשניים

חדשות ואירועים

סופשנה 2018: בוגרי התכנית לתואר שני בעיצוב הציגו פרויקטי גמר רב-תחומיים וחדשניים

'"

התכנית ללימודי תואר שני בעיצוב הוקמה לפני שמונה שנים מתוך מטרה לבחון, להרחיב ולהעמיק בשאלה – מהו מחקר מעשי בעיצוב?

rnrn

התכנית, היחידה מסוגה בארץ, מציעה הסתכלות חדשה ואחרת על נושאי העיצוב השונים, ומביאה בחשבון את השינויים הדרמטיים שמתרחשים בעולם מבחינה טכנולוגית, פוליטית, חברתית וכלכלית. המחקר התיאורטי מתקיים בה לצד מחקר מעשי ויישומי ומשלב בין השניים. סגל ההוראה והסטודנטים בתכנית מהווים כוח אקדמי חלוצי, חוקרים מכל דיסציפלינות העיצוב והאמנות. הסטודנטים נדרשים לכושר ניתוח, יכולת לשאול שאלות, חשיבה ביקורתית, הובלת תהליך מחקר עיצובי והשתתפות בקבוצות עבודה בינתחומיות, כאשר מטרת התואר היא לקדם עיצוב רגיש לסביבה, לחברה ולשאלות אתיות.

rn", #, #, "

פרויקטי הגמר המוצגים השנה בתערוכה מדגימים במידה רבה את יישום עקרונות התכנית במספר מובנים. בחירת הנושא לפרויקט הגמר, שאלת המחקר, מתודולוגיית המחקר, מטרות הפרויקט, בחירת מדיות פורמטים ופלטפורמות, נגזרים כולם מהחלטות הסטודנטים ומהתחומים המעניינים אותם. כמו כן, הפרויקטים מלווים בתהליך מחקר עיוני ומעשי בן שנה המהווה חלק אינטגרלי מהתוצר הסופי. התצוגה כוללת חלקים מהמחקר ולא רק תוצר סופי.

rnrn

רוב הפרויקטים משלבים שניים או אפילו שלושה תחומי עיצוב שונים, וחלק ניכר מהם מבוססים על רעיונות חדשניים וטכנולוגית מתקדמות. ביניהם פרויקט הכולל עיצוב מוצר וצורפות, פרויקט הכולל עיצוב מוצר, עיצוב גרפי ועיצוב טקסטיל, פרויקט הכולל תקשורת חזותית ועיצוב אופנה, וכו'. זה לצד זה מוצגים בתערוכה פרויקטים בטקסטיל, באופנה, בתכשיטים ועוד, הממחישים יחדיו את הרוח הרב-תחומית של התכנית.

rnrn

rn"'

בודק...