סופשנה 2017: בוגרי התכנית לתואר שני בעיצוב יצרו פרויקטים המצליחים לשלב בין מחקר לפרקטיקה

חדשות ואירועים

סופשנה 2017: בוגרי התכנית לתואר שני בעיצוב יצרו פרויקטים המצליחים לשלב בין מחקר לפרקטיקה

'"

rn

זוהי השנה הראשונה בה משתתפת התכנית לתואר השני בעיצוב של שנקר בתערוכת הבוגרים של הפקולטה לעיצוב. אחרי שש שנים של התפתחות והתבגרות, הגיעה התוכנית לבשלות והגיע הזמן להראות את תוצריה לקהל הרחב. בוגרי מחזור 2017 יצרו פרויקטי גמר מגוונים ומפתיעים המדגימים את העקרונות שהנחו את מהלך לימודיהם: רב תחומיות, מחקר ואינדיבידואליות. 

rnrn

 

rnrn

חלק מהסטודנטים בחרו לעסוק בנושאים חברתיים עדתיים, חלק הלכו לכיוון מחקרי בעל השלכות מעשיות ומסחריות ואחרים התעסקו בשאלות אידאולוגיות וחברתיות המעלות דיון פנים-עיצובי על היחסים בין אדם לאובייקט. לא משנה כמה הנושאים היו שונים ורחוקים זה מזה, כל הפרויקטים חולקים את היכולת לערב בין תחומי עיצוב שונים וטכניקות שונות בטבעיות וברהיטות. 

rn

rn", #, #, "

האינטראקציה האנושית עומדת במוקד מספר פרויקט כמו הפרויקט של ענת לוין, המציגה סדרת אריגים העוסקים בעצם מעשה האריגה כמעשה של חיבור והשתרגות בין חומרים שונים כגון נייר ובד, זהויות שונות ועוד, זאת כמטאפורה לחיבור ומפגש בין אנשים ככלל. אצל אורי טופז, הדגש הוא על נקודת החיכוך בין האדם לתיק שהוא נושא עליו. הפרויקט מנצל את החללים הנוצרים סביב הגוף על מנת למקם בהם את התיק באופן המתחשב בתנועה, גוף ומקום לכדי אורגניזם אחד שלם. התיקים הופכים למעשה לעור שני, איבר חדש, פרוטזה, כיס תלוי בין האדם לחייו היומיומיים. 

rnrn

חיבור בין אנשים הוא מרכיב מהותי גם אצל שטפי מורווץ אשר הקימה את NOD, פלטפורמה אינטרנטית גלובלית המרכזת בתוכה פרויקטים בתחומי הצורפות, אשר לכולם דגש משותף על ערכים חברתיים וסביבתיים. בנוסף לכך, כולל הפרויקט של שטפי גם סדרה של תכשיטים ואביזרים העוסקים באופן ביקורתי במעמדו ותהליך הפקתו של חומר הגלם המשובץ.

rnrn

העיסוק בזהות נוכח בצורה בולטת בפרויקט של מירב פלם, העוסק בשפת העיצוב התימנית מסורתית ומבקש להשיב לאובייקטים המסורתיים את מעמדם בחברה הישראלית,  מבלי להשיל מעליהם את המהות המסורתית, ולתווך בין מסורת לבין עיצוב עכשווי. כמו כן, קובי פרץ נותן ביטוי חזותי לתהליך ההתעוררות שלו מתחושת הניכור העצמית כמזרחי שכונה לא פעם "מזרחי עובר", כלומר כזה הנטול 'סממנים מזרחיים' חזותיים. באמצעות סדרה של תכשיטים, עוסק הפרויקט בניסוח חדש של סממני זהות ואייקונים תרבותיים כגון מגן דוד, חי וחמסה, אשר משויכים על פי רוב ליהודים בני עדות המזרח. 

rn"'

בודק...