מגזין "את": ראיון מיוחד עם עמיר מרק, בוגר המחלקה לעיצוב אופנה בשנקר, שכובש את העולם עם קולקציית הגמר שלו

חדשות ואירועים

מגזין "את": ראיון מיוחד עם עמיר מרק, בוגר המחלקה לעיצוב אופנה בשנקר, שכובש את העולם עם קולקציית הגמר שלו

'"

זה קורה בכל תצוגת אופנה: "רגע האייפון", השנייה שבה כולם עוברים לצפות במתרחש מבעד למסך הקטן האחוז בכף היד כדי להנציח רגע אופנתי יוצא דופן – תלבושת שחייבים לתעד ולחלוק אותה עם העולם באמצעות הרשתות החברתיות. בתצוגת הבוגרים של שנקר השנה הרגע הזה היה שייך לעמיר מרק. הוא הציג קולקציה צבעונית שהתבססה על טכניקת ניפוח אוויר ועוצבה בהשראת חגורת ההצלה ששימשה אותו בעת שירותו כלוחם סטי"ל בחיל הים. מרק קטף באותו בערב את פרס פיני לייטרסדורף למצוינות ויצירתיות, אך את הלילה שאחרי התצוגה הוא לא בילה בחגיגות ברחבי העיר או אפילו בהשלמת שעות שינה. "ישבתי כל הלילה על הפרוטפוליו שהייתי צריך לשלוח יום למחרת לתחרות פרס העיצוב של H&M", הוא מספר.

rnrn

מרק נענה בכך לנציגה מטעם המותג השבדי שהגיעה לביקורות סוף השנה כדי להתרשם מהבוגרים ועודדה אותו לנסות להתקבל לתחרות המעצבים הצעירים המתקיימת מדי שנה. הזוכה בתחרות מקבל פרס בסך 50 אלף יורו והזדמנות למכור פריטים מהקולקציה שלו בחנויות נבחרות של H&M.

rnrn

מאז סיים את לימודיו כבר הספיק מרק לעבוד כמעצב אצל מאיה נגרי, ואז קיבל את ההודעה שעלה לשלב חצי הגמר של התחרות שנערך בלונדון בנובמבר האחרון. "חיפשנו מעצבים שלא רק יודעים ליצור בגדים יפים אלא גם בעלי ראש עסקי חכם ומעוף", מסבירה חברת פאנל השופטים זאניטה ויטינגטון, היועצת הקריאייטיבית של אזל אנד זאניטה סטודיו, כיצד נבחרו 16 מתוך 500 מועמדים סופיים לחצי הגמר, "מישהו שההשקעה הזו יכולה לעזור לו לייצר מורשת".

rnrn

rnrn

בראש העמוד: קולקציית הגמר של עמיר מרק בתצוגת הבוגרים 2016 (צילום: רפי דלויה)

rn", #, #'

בודק...