הבוגרת הטרייה ספיר עוז נבחרה להציג בתצוגת האופנה היוקרתית של מכללת NABA במילאנו

חדשות ואירועים

הבוגרת הטרייה ספיר עוז נבחרה להציג בתצוגת האופנה היוקרתית של מכללת NABA במילאנו

'"

"בשנת הלימודים הרביעית התקבלתי לתוכנית חילופי סטודנטים בסמסטר א׳ במכללת NABA שבמילאנו. שם למדתי במגמת עיצוב אופנה והתחלתי את פרויקט הגמר תוך למידה מוקפדת של גזרות בבגדי גברים. בסוף סמסטר א׳ ציוני ההגשות שלי קורס העיצובי ובקורס התכני היו הגבוהים ביותר, בשניהם קיבלתי 100 ובמעמד ההגשה נאמר לי שישמחו אם אשאר לסמסטר שני מכיוון שיש סיכוי שאבחר ואהיה אחת מהמציגות בתצוגת סוף השנה ואכן מתוך 300 סטודנטים אני הייתי בין ה 30 סטודנטים הנבחרים." מספרת ספיר עוז, בוגרת טרייה של המחלקה לעיצוב טקסטיל, על בחירתה לתצוגה היוקרתית של מכללת NABA במילאנו.

rnrn

עוז הציגה את הפרויקט הגמר שלה בתצוגת האופנה של המכללה וזכתה להיחשף בפני אנשי תקשורת ועיתונאים (כגון ווג איטליה) ולהציג את הקולקציה בשידור חי בווג איטליה, כל זאת עוד לפני שאפילו סיימה את לימודיה בשנקר. הקולקציה עוסקת במלחמה עירונית שאנו חווים בחיי היום-יום שלנו ועוצבה כאפשרות להחצין את העוצמה הפנימית של הלובש ולאפשר לו לבלוט תוך תחושת ביטחון בבגד השוקל והכבד.

rnrn

הקולקציה של ספיר עוז על המסלול במילאנו (צילום: יח"צ)

rnrn

הפרויקט מציג קולקציה של מערכות לבוש כאשר כל מערכת לבוש מתאפיינת בשם. השמות מכילים את אופי הפריטים שמשלבים: הטבע ,הנוף האורבני ואת הביגוד הצבאי. השילוב חושף את המסה מול הקלילות, את העומס מול הרכות, את הסדר מול הקמופלאז'. הבחירה בפרמטרים אלו מבוססת על תחום דיון וקונטקסט עכשווי של הישרדות , ומחקר העוסק בשאלה כיצד ניתן להשפיע דרך עיצוב על העצמה, הגנה וחיזוק.

rnrn

הצבעוניות והבדים העבים והכבדים מזוהים עם ביגוד צבאי שנועד להגנה וביטחון, זאת הוביל אותה לפיתוח הטקסטיל לקשיח, עבה, מרופד אשר מדמה למשל שחפ"ץ. בטבע העירוני ניתן להבחין בטבע שמנסה לשרוד וצומח באזורים שהאדם בנה, אלו שהובילו לעיצוב האינטרפרטציה האישית שלה להדפס הסוואה וכמו כן לקורדינאציה של הדפסי קמופלאז' במינונים שונים הנעים על ציר בין פרמטר של חיי יום יום עירוניים וזהות צבאית.

rn", #, #'

בודק...