אמייל כאן ועכשיו: תערוכת תכשיטים מקוריים בטכניקה בת 3,000 שנה

חדשות ואירועים

אמייל כאן ועכשיו: תערוכת תכשיטים מקוריים בטכניקה בת 3,000 שנה

למעלה מ-3,000 שנה נעשה שימוש באמייל כתוספת לתכשיטים, ועד היום כמעט ולא השתנו הטכניקות המסורתיות של התחום. טבעות זהב מהתקופה המיקנית (המאה ה-13 לפנה"ס לערך) שהתגלו בקפריסין מהוות את העדות הקדומה ביותר לשיטות העבודה הללו, שבראשית המאה ה-21 ניתן לומר שחזרו בגדול. 

סטודנטים ובוגרים של המחלקה לעיצוב תכשיטים יציגו עבודות מקוריות מאמייל בתערוכה מיוחדת שתוקדש לטכניקה העתיקה ורבת הגוונים. תחת הכותרת "אמייל כאן ועכשיו", תאפשר התערוכה להתרשם מעולם מרהיב ועשיר הנע בין הקלאסי לנסיוני, בין המדויק לפרוע והאוונגרדי. 

בין מסורת לחדשנות: אובייקטים באמייל של לירז ברנשטיין (צילום: מרק גרוסמן)

לצד פרויקטי הסיום של קורס אמייל, אותו מנחה האמנית ואוצרת התערוכה מיכל בר-און שיש, יוצגו תרגילים ותהליכים בצורה ובחומר שהובילו לתוצרים המוגמרים. אלו יבואו לידי ביטוי באמצעות פחי נחושת בגודל אחיד, המהווים "מעבדה" נסיונית במעבר שבין דו לתלת-ממד.

התערוכה מציעה למבקרים מבט מקיף על החשיבה העיצובית והאמנותית של הסטודנטים מהמחלקה לעיצוב תכשיטים, כמו גם היכרות עם הפוטנציאל הגלום בטכניקה הקלאסית של אמייל, החורגת מגבולותיה לעבר חדשנות עכשווית ופורצת דרך. 

אירוע פתיחה חגיגי בנוכחות המציגים יתקיים במוצ"ש, ה-30.04, בשעה 20:30; שעות פתיחת הגלריה: ימים ב'-ה' – 13:00-10:00 ו-19:00-17:00, ימי ו' – בין 13:00-10:00, שבת – 14:00-11:00.

בראש העמוד: תכשיטי אמאייל של מרי גרוסמן, סטודנטית במחלקה לעיצוב תכשיטים (צילום: מרק גרוסמן)

בודק...