אינטרנט של פליטים: פרויקט הגמר של רוני קרפיול - בוגרת בית-הספר לאמנות רב-תחומית - יוצג באירוע שיוקדש לטכנולוגיה וחברה

חדשות ואירועים

אינטרנט של פליטים: פרויקט הגמר של רוני קרפיול – בוגרת בית-הספר לאמנות רב-תחומית – יוצג באירוע שיוקדש לטכנולוגיה וחברה

מאיפה באנו ולאן אנחנו הולכים? רוני קרפיול – בוגרת בית-הספר לאמנות רב-תחומית – תציג את פרויקט הגמר שלה "אינטרנט של פליטים" באירוע אמנות וחברה במרכז לאמנות עכשווית בתל-אביב (CCA), בהשתתפות אמנים מקומיים ובינלאומיים. 

בעבודת הווידאו המרשימה והמורכבת שיצרה קרפיול, ביקשה לחקור את מקומה ותפקידה של הטכנולוגיה בעולם בו אינספור בני אדם הופכים לפליטים מארצם. 

Relief & Monitoring: מתוך עבודת הווידאו של רוני קרפיול (יח"צ)

הפרויקט נולד בהשראת חומרים אמיתיים שאספה קרפיול בשנה האחרונה מקבוצות פייסבוק סגורות של פליטים סורים והתחקות אחר דרכי התקשורת והסיוע שהתפתחו בהן. באופן זה, יצרה חוויה יוצאת דופן אודות חשיבות השימוש בטכנולוגיה על-מנת לשרוד את הפרקטיקות האכזריות של המסע הכאוטי אל החופש, תוך הצצה לאחורי הקלעים החשוכים של ה"תעשייה" שהתפתחה סביב החיפוש אחר בית מוגן ובטוח. 

קרפיול יצרה הדמיה למרכז הסברה של העמותה הבדיונית Relief & Monitoring, ששמה לה למטרה לסייע לפליטים באמצעים טכנולוגיים משוכללים.

הפרויקט נבחר להשתתף באירוע HyperLinks ה-II של המרכז לאמנות עכשווית בתל-אביב – באוצרותה של חן תמיר – המוקדש לעבודות וידאו העוסקות בהשפעתה של הטכונלוגיה של התרבות, החברה וחיי היומיום במאה ה-21. 

בודק...