אורטל בונן, בוגרת המחלקה לעיצוב טקסטיל, זכתה בתחרות העיצוב הבינלאומית Talente על פרויקט הגמר שלה "זכרונות מיפן"

חדשות ואירועים

אורטל בונן, בוגרת המחלקה לעיצוב טקסטיל, זכתה בתחרות העיצוב הבינלאומית Talente על פרויקט הגמר שלה "זכרונות מיפן"

"מלאכת האריגה המעודנת של עבודותיה מלאת עומק וחדות אבחנה ומזמינה את המתבונן/ת להתמקד בחומר, במבנה ובמרקם": כך נימק חבר השופטים את זכייתה של אורטל בונן – בוגרת טרייה של המחלקה לעיצוב טקסטיל – בתחרות העיצוב הבינלאומית Talente לשנת 2017. למעלה מ-100 מעצבים ואמנים מ-32 מדינות ברחבי העולם התמודדו בתחרות היוקרתית, בהם בלט פרויקט הגמר של בונן, אותו יצרה בהשראת פריחת עצי הדובדבן.

"האריגים מצטיינים בשינויים עדינים ומדורגים ומתכתבים עם מסורת הטקסטיל הישראלית", כתבו שופטי התחרות שהעניקו לבונן פרס על איכות טכנית ואמנותית יוצאת דופן. 

בעקבות פריחת הדובדבן: הפרויקט הזוכה של אורטל בונן (צילום: רוני כנעני)

הפרויקט הזוכה של בונן נוצר בהשראת חוויה אישית של התפעמות מפריחת הדובדבן ביפן, אותה ביקשה לשמר בסדרת אריגים ייחודיים ללבוש. בהנחיית גלי כנעני והדס הימלשיין, היא עיצבה פריטים הבוחנים מצבי ביניים בין החזרתיות המסודרת שבאריגה לבין האורגניות הטבעית. זאת באמצעות שימוש בתתי-גוונים במנעד שבין אפור לוורדרד ובעושר טקסטילי שהתקבל ממגוון איכויות חוטים.

תחרות העיצוב Talente שמה לה למטרה לאתר את הכשרונות הצעירים המבטיחים בתחומי העיצוב ומלאכת היד ולחשוף את עבודתם. זוכי התחרות בולטים ביכולתיהם לשלב בין מסורות עבר לטכנולוגיות וטכניקות חדשניות ועבודותיהם מוצגות מדי שנה ביריד הסחר הבינלאומי של מינכן, גרמניה, הנחשב לאירוע מרכזי בתעשית העיצוב הבינלאומית. 

בשנת 2010 זכתה בתחרות היוקרתית מיקה בר – בוגרת המחלקה לעיצוב טקסטיל – שהרשימה את חבר השופטים בפרויקט הגמר החדשני שלה, במסגרתו פיתחה קולקציית בדים תלת-ממדיים.

בראש העמוד: אורטל בונן עם הפרויקט הזוכה בתחרות Talente (יח"צ)

בודק...