| נושא | קישור | תיאור | דדליין |
|---|---|---|---|
| חברה, תרבות, ודמוקרטיה | Transformational Knowledge on Democracies under Change – Transdisciplinary Perspectives | This funding programme addresses transformation processes of democracies in times of multiple crises and their societal impact. Researchers and partners outside of academia join forces and work together to identify research questions, address them and develop recommendations for action based on research the results for relevant stakeholder groups in politics, industry and society. | מתחדש ב-2026 |
| הנדסה (שת"פ סקסוניה) | Research Cooperation Lower Saxony – Israel | The funding program addresses different disciplines (Humanities and Social Sciences; Life Sciences and Medicine; Natural Sciences, Mathematics and Engineering Sciences) in different years. The current call for application invites proposals from the Natural Sciences, Mathematics and Engineering Sciences. | אביב 2026 |
| מורשת תרבותית באירופה | HORIZON-CL2-2027-02-HERITAGE | טיוטא מוקדמת – פירוט חלקי מופיע בחוברת. יש לחפש לפי הכותרת שמופיעה בקישור (יש כמה קולות קוראים שונים תחת הנושא הכללי) | ??? כנראה אביב 26 |
| דמוקרטיה | HORIZON-CL2-2026-01-DEMOCRACY | טיוטא מוקדמת – פירוט חלקי מופיע בחוברת. יש לחפש לפי הכותרת שמופיעה בקישור (יש כמה קולות קוראים שונים תחת הנושא הכללי) | ??? כנראה אביב 26 |
| רב-תחומי (שת"פ ארה"ב) | BSF Research Grants | Applications to the program are made jointly by U.S. and Israeli researchers. No prior collaboration is required, but the synergy between the researchers must be evident | 3/12 |
| AI ותהליך החקירה המדעית | Exploring the possibilities of AI-driven discovery | We are inviting proposals for a series of short, exploratory projects to be undertaken using existing AI Scientist systems. We are specifically looking for AI systems that can perform the full end-to-end workflow of scientific knowledge creation. | 14/11 |
| חינוך ו-AI | השפעות בינה מלאכותית יוצרת על תלמידים ועובדי הוראה | המחקר הנדרש בשלב זה הוא בעיקרו חקר מגמות, דפוסים והשפעות, במטרה להבין את הממשק המורכב בין תלמידים, מורים והורים לבין טכנולוגיות חדשות שיש בו בכדי להניח תשתית מדיניות ומעשית להמשך שילובם של כלים אלו במערכת החינוך. | 24/11 |
| חינוך ו-AI | היבטים חברתיים ורגשיים בשילוב AIבמערכת החינוך | על מנת לעודד חקר מעמיק של ההיבטים השונים של ב"מ/במ"י ומיומנויות חברתיות-רגשיות ולהציע תובנות מעמיקות וכיווני פעולה חדשניים להתמודדות עם אתגר חשוב זה, חוקרים מוזמנים להציע הצעות מחקר, בדגש על שאלות המחקר הבאות: •פיתוח מיומנויות חברתיות-רגשיות בעידן הבינה המלאכותית •אבחון ופיתוח מיומנויות חברתיות–רגשיות חדשות בעידן הבינה המלאכותית. •השפעות הבינה המלאכותית על מיומנויות והיבטים חברתיים ורגשיים של התלמידים ובחינת אסטרטגיות וכלים להתמודדות בית ספרית | 24/11 |
| סכנות AI (שת"פ ארה"ב) | NEH-BSF Research Grants | The Dangers and Opportunities of Technology: Perspectives from the Humanities (DOT) program supports research that examines technology and its relationship to society through the lens of the humanities, with a focus on the dangers and/or opportunities presented by technology. NEH is particularly interested in projects that examine the role of technology in shaping current social and cultural issues. | 26/11 |
| קיימות בתהליך הייצור | Sustainability call for proposals – Fall 2025 | At the forefront of sustainable device technology advancement, we seek proposals that help optimize device life cycle energy consumption and product carbon footprint through innovative technical solutions. Of particular interest are projects that illustrate measurable impact reduction in device manufacturing phase through supply chain decarbonization innovations or use phase through energy efficient compute or AI-assisted optimization techniques. | 12/11 (מתחדש) |
| תלמידי עיצוב | iF DESIGN STUDENT AWARD 2026 | The iF Student Design Award recognizes students and their future-oriented concepts that aim to solve a global development challenge. The best concepts earn a share of €50 thousand. All winners will be honored with a two-day event in Istanbul. Students and recent graduates of all design-related courses and programs are welcome to register their concepts. | 26/1/26 |
| הכשרת עובדי ניידות עירונית | Urban Mobility Explained (UMX) | EIT Urban Mobility invites organisations and experts to submit proposals to its Urban Mobility Explained (UMX) Open Call, designed to accelerate the development and delivery of high-quality, sustainable professional training and support services that close the urban mobility knowledge gap. This Call focuses on a series of specific activity areas aimed at enhancing the skills and capabilities of mobility professionals and organisations, particularly at the local/city level, to achieve systemic transformations for more liveable cities. The Call supports proposals that offer high-quality, impact-oriented, and financially sustainable learning experiences, leveraging EIT Urban Mobility’s network and expertise in various learning formats | 17/2/26 (מתחדש) |
| סביבה | Climate Intervention Environmental Impact Fund | The Climate Intervention Environmental Impact Fund (CIEIF) supports innovative projects worldwide working to reverse climate change. The fund supports EIA, predictive impact modeling, and engagement efforts with potentially impacted stakeholders for innovative climate intervention technologies that are on the verge of field testing. | 15/3/26 |
| חומרים מתקדמים | HORIZON-CL4-2027-01-MATERIALS – Leadership in materials and production for Europe | טיוטא מוקדמת – פירוט חלקי מופיע בחוברת. יש לחפש לפי הכותרת שמופיעה בקישור (יש כמה קולות קוראים שונים תחת הנושא הכללי) | 21/4/26 |
| כלכלה מעגלית | HORIZON-CL6-2026-01-CIRCBIO – Circular economy and bioeconomy sectors: Call 01 | טיוטא מוקדמת – פירוט חלקי מופיע בחוברת. יש לחפש לפי הכותרת שמופיעה בקישור (יש כמה קולות קוראים שונים תחת הנושא הכללי, כולל טקסטיל) | 10/3/26 |
| Soil Sealing | HORIZON-NEB-2027-02-NEB-SOIL | develop and pilot innovative planning and spatial design solutions that prioritise sustainable and inclusive spaces. These should integrate nature-based, human-centred and regenerative approaches (e.g. ecosystem restoration, shared and community gardens, or urban agriculture), prevent soil sealing or promote the unsealing of currently sealed soils, apply adaptive reuse and retrofitting strategies, and adapt to diverse territorial contexts (urban, peri-urban, and rural) יש לחפש לפי הכותרת שמופיעה בקישור. | 16/9/27 |
בראש העמוד: פרויקט הגמר של נחום מירקין וליאור זיתוני, המחלקה לעיצוב פנים, מבנה וסביבה
