רשות המחקר, הפיתוח והיצירה

קולות קוראים: רשות המחקר, הפיתוח והיצירה

נושאקישורתיאורדדליין
חברה, תרבות, ודמוקרטיהTransformational Knowledge on Democracies under Change – Transdisciplinary PerspectivesThis funding programme addresses transformation processes of democracies in times of multiple crises and their societal impact. Researchers and partners outside of academia join forces and work together to identify research questions, address them and develop recommendations for action based on research the results for relevant stakeholder groups in politics, industry and society.מתחדש ב-2026
הנדסה (שת"פ סקסוניה)Research Cooperation Lower Saxony – IsraelThe funding program addresses different disciplines (Humanities and Social Sciences; Life Sciences and Medicine; Natural Sciences, Mathematics and Engineering Sciences) in different years. The current call for application invites proposals from the Natural Sciences, Mathematics and Engineering Sciences.אביב 2026
מורשת תרבותית באירופהHORIZON-CL2-2027-02-HERITAGEטיוטא מוקדמת – פירוט חלקי מופיע בחוברת. יש לחפש לפי הכותרת שמופיעה בקישור (יש כמה קולות קוראים שונים תחת הנושא הכללי)??? כנראה אביב 26
דמוקרטיהHORIZON-CL2-2026-01-DEMOCRACYטיוטא מוקדמת – פירוט חלקי מופיע בחוברת. יש לחפש לפי הכותרת שמופיעה בקישור (יש כמה קולות קוראים שונים תחת הנושא הכללי)??? כנראה אביב 26
רב-תחומי (שת"פ ארה"ב)BSF Research GrantsApplications to the program are made jointly by U.S. and Israeli researchers.  No prior collaboration is required, but the synergy between the researchers must be evident3/12
AI  ותהליך החקירה המדעיתExploring the possibilities of AI-driven discoveryWe are inviting proposals for a series of short, exploratory projects to be undertaken using existing AI Scientist systems. We are specifically looking for AI systems that can perform the full end-to-end workflow of scientific knowledge creation.14/11
חינוך ו-AIהשפעות בינה מלאכותית יוצרת על תלמידים ועובדי הוראההמחקר הנדרש בשלב זה הוא בעיקרו חקר מגמות, דפוסים והשפעות, במטרה להבין את הממשק המורכב בין תלמידים, מורים והורים לבין טכנולוגיות חדשות שיש בו בכדי להניח תשתית מדיניות ומעשית להמשך שילובם של כלים אלו במערכת החינוך.24/11
חינוך ו-AIהיבטים חברתיים ורגשיים בשילוב AIבמערכת החינוךעל מנת לעודד חקר מעמיק של ההיבטים השונים של ב"מ/במ"י ומיומנויות חברתיות-רגשיות ולהציע תובנות מעמיקות וכיווני פעולה חדשניים להתמודדות עם אתגר חשוב זה, חוקרים מוזמנים להציע הצעות מחקר, בדגש על שאלות המחקר הבאות: •פיתוח מיומנויות חברתיות-רגשיות בעידן הבינה המלאכותית •אבחון ופיתוח מיומנויות חברתיות–רגשיות חדשות בעידן הבינה המלאכותית. •השפעות הבינה המלאכותית על מיומנויות והיבטים חברתיים ורגשיים של התלמידים ובחינת אסטרטגיות וכלים להתמודדות בית ספרית24/11
סכנות AI (שת"פ ארה"ב)NEH-BSF Research GrantsThe Dangers and Opportunities of Technology: Perspectives from the Humanities (DOT) program supports research that examines technology and its relationship to society through the lens of the humanities, with a focus on the dangers and/or opportunities presented by technology. NEH is particularly interested in projects that examine the role of technology in shaping current social and cultural issues.26/11
קיימות בתהליך הייצורSustainability call for proposals – Fall 2025At the forefront of sustainable device technology advancement, we seek proposals that help optimize device life cycle energy consumption and product carbon footprint through innovative technical solutions. Of particular interest are projects that illustrate measurable impact reduction in device manufacturing phase through supply chain decarbonization innovations or use phase through energy efficient compute or AI-assisted optimization techniques.12/11 (מתחדש)
תלמידי עיצובiF DESIGN STUDENT AWARD 2026The iF Student Design Award recognizes students and their future-oriented concepts that aim to solve a global development challenge. The best concepts earn a share of €50 thousand. All winners will be honored with a two-day event in Istanbul. Students and recent graduates of all design-related courses and programs are welcome to register their concepts.26/1/26
הכשרת עובדי ניידות עירוניתUrban Mobility Explained (UMX)EIT Urban Mobility invites organisations and experts to submit proposals to its Urban Mobility Explained (UMX) Open Call, designed to accelerate the development and delivery of high-quality, sustainable professional training and support services that close the urban mobility knowledge gap. This Call focuses on a series of specific activity areas aimed at enhancing the skills and capabilities of mobility professionals and organisations, particularly at the local/city level, to achieve systemic transformations for more liveable cities. The Call supports proposals that offer high-quality, impact-oriented, and financially sustainable learning experiences, leveraging EIT Urban Mobility’s network and expertise in various learning formats17/2/26 (מתחדש)
סביבהClimate Intervention Environmental Impact FundThe Climate Intervention Environmental Impact Fund (CIEIF) supports innovative projects worldwide working to reverse climate change. The fund supports EIA, predictive impact modeling, and engagement efforts with potentially impacted stakeholders for innovative climate intervention technologies that are on the verge of field testing.15/3/26
חומרים מתקדמיםHORIZON-CL4-2027-01-MATERIALS – Leadership in materials and production for Europeטיוטא מוקדמת – פירוט חלקי מופיע בחוברת. יש לחפש לפי הכותרת שמופיעה בקישור  (יש כמה קולות קוראים שונים תחת הנושא הכללי)21/4/26
כלכלה מעגליתHORIZON-CL6-2026-01-CIRCBIO – Circular economy and bioeconomy sectors: Call 01טיוטא מוקדמת – פירוט חלקי מופיע בחוברת. יש לחפש לפי הכותרת שמופיעה בקישור (יש כמה קולות קוראים שונים תחת הנושא הכללי, כולל טקסטיל)10/3/26
Soil SealingHORIZON-NEB-2027-02-NEB-SOILdevelop and pilot innovative planning and spatial design solutions that prioritise sustainable and inclusive spaces. These should integrate nature-based, human-centred and regenerative approaches (e.g. ecosystem restoration, shared and community gardens, or urban agriculture), prevent soil sealing or promote the unsealing of currently sealed soils, apply adaptive reuse and retrofitting strategies, and adapt to diverse territorial contexts (urban, peri-urban, and rural) יש לחפש לפי הכותרת שמופיעה בקישור.16/9/27

בראש העמוד: פרויקט הגמר של נחום מירקין וליאור זיתוני, המחלקה לעיצוב פנים, מבנה וסביבה

whatsapp
לייעוץ ופרטים נוספים
whatsapp
יצירת קשר
רוצה ללמוד בשנקר? מלא/י את פרטיך ואנחנו ניצור עמך קשר