Fashion Forward: למה אנחנו כל כך אוהבים את חנויות מוג'י? פגשנו בשנקר את מעצבת הטקסטיל המובילה רייקו סודו

לחנויות מוג'י יש קסם משלהן. הכניסה אליהן מרגישה כמו כניסה אל תוך בית מקדש יפני מודרני, או לכל הפחות, אל מרכז אקס-טריטוריאלי שהונחת בבירות הגדולות בעולם. העולם של מוג'י נע בזמן אחר. איטי יותר, נקי יותר, מסודר יותר. לכל מוצר יש מטרה. ייעוד בחיים. זה לא סתם עוד עט, זה המכשיר שאיתו תאיירי את הקולקציה הבאה שלך. זה לא מכשיר אדים להפצת ריח טוב בבית, זו המכונה שתסייע לך לחיות טוב יותר. המוצרים פונקציונליים והמחירים נוחים. זה כל הסיפור.

למרות שמוג'י כלל לא מוכרת בארץ, היא הפכה בשנים האחרונות למוקד עלייה לרגל של לא מעט תיירים ישראלים בחו"ל. היו שמועות בעבר על הבאת המותג ארצה, אבל היוזמה מעולם לא צלחה. אך הניסיון הכי קרוב להבאת מוג'י למזרח התיכון התרחש אמש בשנקר. שני מעצבים בכירים של המותג הגיעו מטוקיו כדי להרצות ולהעביר סדנאות אמן לסטודנטים במחלקות לעיצוב תעשייתי ולעיצוב טקסטיל, וכן לנסות להסביר את סוג ההצלחה של המותג שדוגל בגישת ה"לא מותג".

רייקו סודו היא מעצבת טקסטיל, מהחלוצות והמובילות בעיצוב אקספרימנטלי ביפן. היא מנהלת אמנותית של סטודיו Nuno Textiles שהקימה ב-1984 יחד עם המעצב ג'ון אישי אראיי. Nuno משלב בין מסורות וטכנולוגיה מתקדמת על מנת ליצור אריגים חדשים ומקוריים, שאלפים מהם נמצאים באוספים ובמוזיאונים החשובים בעולם וכן, גם במוג'י.

בהרצאתה, סודו סיפרה על עבודתה עם החברה. מסתבר כי לא רק פריטים באפור-לבן-חום נמכרים בסניפי הרשת. בשנת 2011 פתחה מוג'י מספר מצומצם של חניות בשם Found Muji המעניקות מקום של כבוד למסורות יפניות עתיקות. מוג'י פונה למעצבים כמו רייקו סודו כדי שייצרו עבורם מוצרים "יומיומיים וצנועים" כמו בגדים, תיקים וכלי בית (המתאימים לרוח החברה) אך עשויים בידי אמן באופן פרטני, מסורתי ובכמויות מצומצמות ביותר, כשהמחירים כמובן, עולים בהתאם.

איך משלבת רייקו סודו בין מסורת לחדשנות? לקריאת הכתבה המלאה באתר Fashion Forward לחצו כאן!

בראש העמוד: עיצוב של רייקו סודו לסטודיו Nuno (יח"צ)

מתעניינים/ות בלימודים בשנקר?

התקשרו עכשיו למרכז המידע והרישום 1-800-55-1111, או השאירו פרטים ונחזור אליכם >>

התקשרו אלינו 1-800-55-1111, או השאירו פרטים ונחזור אליכם >>