צהריים בשנקר: מאלת הרחמים ל-Hello Kitty – דימויים תרבותיים וחברתיים בעולם הצריכה היפני

עדכונים

צהריים בשנקר: מאלת הרחמים ל-Hello Kitty – דימויים תרבותיים וחברתיים בעולם הצריכה היפני

כיצד השפיעו רשתות מזון בינלאומיות על פניהן ואופיין של ערים גדולות ביפן ובאיזה אופן הם יצרו שינוי במרחב הציבורי ומה הקשר לצריכת קפה? ד"ר הלנה גרינשפון, המתמחה בתרבות יפן, תתארח ב"צהריים בשנקר" ותספר על תרבות הצריכה המודרנית של "ארץ השמש העולה" בגרסת המאה ה-21.

בעשורים האחרונים מיצבה עצמה יפן כמעצמה כלכלית, תעשייתית ותרבותית לה השפעה עולמית נרחבת.

כניסתן של רשתות בינלאומיות למדינה שינו באופן חסר תקדים את הרגלי הצריכה המקומיים, כמו גם תפיסות תרבותיות, לאומיות ואורבניות. ד"ר גרינשפון –  מרצה באוניברסיטה העברית בחוג ללימודי מזרח-אסיה ומדריכת טיולים ביפן – תספר על השינויים שעברה המדינה ועל השפעתם על חיי היומיום.

גרינשפון – בוגרת אוניברסיטת קיוטו, שחיה מספר שנים ביפן – עוסקת במחקריה בהיבטים אנתרופולוגים וסוציולוגיים של מגמות חברתיות ותרבותיות ביפן העכשווית, תוך התייחסות לתרבות, לאומיות, זהות, מסורת ועוד.

היא משמשת כמתאמת של יחידת אסיה במכון המחקר על-שם הארי טרומן באוניברסיטה העברית, כמו גם כחברה בוועד המנהל של האגודה הישראלית ללימודי יפן, שהוקמה במטרה לגשר בין מוסדות אקדמיים המלמדים על המדינה ולסייע ביצירת קהילה תוססת של סטודנטים וחוקרים בישראל.

(אילוסטרציה בראש העמוד: Andrea Nanni, Flickr – ברישיון שיתופי)

whatsapp
לייעוץ ופרטים נוספים
whatsapp
יצירת קשר
רוצה ללמוד בשנקר? מלא/י את פרטיך ואנחנו ניצור עמך קשר