מה לומדים בתכנית לתואר שני בעיצוב? סטודנטים מספרים על Researchם

עדכונים

מה לומדים בתכנית לתואר שני בעיצוב? סטודנטים מספרים על Researchם

Research, עשייה, חומר, צורה ומחשבה: התכנית הרב-תחומית לתואר שני בעיצוב* בשנקר מציעה מסגרת אקדמית ייחודית הנעה בין המעשי לResearchי. במסגרת הלימודים, מעמיקים הסטודנטים את חשיבתם ואת תפיסתם העיצובית, תוך התמקדות בתהליכי היצירה והעבודה ולאו דווקא במוצר הסופי.

תלמידי התכנית הייחודית זוכים ברקע תיאורטי עשיר ומעמיק, משתתפים בכנסים, סדנאות אמן, סמינרים וסיורים לימודיים ופוגשים את מיטב אנשי האקדמיה, האמנים והמעצבים. הידע הנרחב אותו הם רוכשים במהלך הלימודים מאפשר להם לפתח את רעיונותיהם וליישם אותם לתוך הResearch בו הם עוסקים.

רגע לפני הגשת התזה, ביקשנו ממספר סטודנטים לתואר שני לספר על עבודתם הResearchית ועל הממצאים שגילו בדרך.

גליה חי מספרת על הResearch שלה:

האמנית והמעצבת גליה חי, המתמחה בפיסול ובעיצוב בובות, חוקרת בעבודת התזה שלה את הייצוגים שנושאות בובות בד אמריקניות בייצור המוני. 

"במהלך הResearch גיליתי שהחמידוּת המאפיינת בובות שונות ברחבי העולם נולדה מתוך התייחסות ל"אחר" בחברה", מספרת חי: "באופן זה הפכו אותם ל"לא מענינים" ולא רלוונטיים למיינסטרים המוכר". 

אביטל סנטו מספר על הResearch שלו:

המעצב הגרפי אביטל סנטו עוסק בResearchו בדימוי החזותי של כרזות ה-1 במאי בישראל לאורך תקופה של כ-30 שנה.

"תוך כדי Research גיליתי שינויים סגנוניים מעניינים מאוד בכרזות שמצאתי", מספר סנטו: "עד שנות ה-50 הן התאפיינו בסגנון ניו-ריאליסטי רוסי, לאחר מכן רווח הסגנון המודרני/שווייצרי ובמהלך שנות ה-60 תפסה את הבמה שפת הפופ-ארט האמריקנית". 

בילי פלורנסהיים מספרת על הResearch שלה:

בילי פלורסהיים, העוסקת בעיצוב חלונות ראווה ומתחמים מסחריים, חוקרת את יחסי הגומלין בין מוסד התצוגה המוזיאלי לחברות עיצוב אופנה קמעונאיות וביטוייהן במרחב הישראלי. 

"נקודת המוצא הResearchית שלי היא כי שני העולמות הללו צמחו באותה נקודה בהיסטוריה, משם התפצלו להתמחויות נבדלות", אומרת פלורסהיים ומציינת כי "בשנים האחרונות ניתן לראות התכנסות שלהם לזירה אחת, לעתים עד כדי מיזוג מוחלט". 

whatsapp
לייעוץ ופרטים נוספים
whatsapp
יצירת קשר
רוצה ללמוד בשנקר? מלא/י את פרטיך ואנחנו ניצור עמך קשר