אמנות רב-תחומית

אמן: אורן שמעוני. צילום: ענת פינקלשטיין

תכנית הלימודים: תואר ראשון באמנות רב-תחומית

תוכנית הלימודים לתואר באמנות (B.F.A) נפרשת על פני ארבע שנים ומציעה חוויה אינטנסיבית, מגוונת ורב־תחומית של לימוד, מחקר ויצירה בסביבה חברתית עשירה. במהלך הלימודים, הסטודנט.ית צובר.ת 160 נקודות זכות (נ"ז), מהן 120 במחלקה לאמנות ו־40 נוספות בלימודים עיוניים במחלקה לתרבות חזותית וחומרית.

מבנה כללי:

  • שנה א' – שנת יסודות חובה: הקניית כלים טכניים, רעיוניים ועיוניים, והיכרות עם מדיומים שונים: ציור, רישום, פיסול, צילום, וידאו, הדפס, CGI ואמנות דיגיטלית. בנוסף, נלמדים קורסים עיוניים באמנות מודרנית, כתיבה יוצרת, ואנגלית.
    שנים ב'–ד' – השנים המתקדמות: הסטודנטים מרכיבים לעצמם מערכת בהתאמה אישית מתוך קורסי סטודיו, קורסים עיוניים, וליווי אישי של מנחה אמנותי לאורך כל סמסטר.
  • הפורום הוא קורס סטודיו תמאטי שנתי המהווה רכיב ליבה בתוכנית הלימודים, ומתפרש על פני ארבע שנות התואר. הקורס מתקיים במתכונת קבוצתית ומלווה את הסטודנטים והסטודנטיות לכל אורך מסלול ההכשרה. הפורום מציע מסגרת מתמשכת לבחינה ולהעמקה בשאלות רוחביות הקשורות באמנות, בעשייה אמנותית ובתהליכי למידה — הן מהיבט אישי, והן מתוך זיקה להקשרים חברתיים וקהילתיים. הפורום משמש עוגן רעיוני, תהליכי וחברתי, ומאפשר היווצרות של שפה משותפת וקהילת לימוד יציבה. הוא מונחה על ידי צוות רב־תחומי של מרצים.ות, ומשנה את מוקדי העניין והתוכן שלו משנה לשנה, תוך תנועה הדרגתית ממסגרות עיוניות כלליות של אמנות כהקשר תרבותי, דרך עיסוק בשאלות של זהות אישית וקולקטיבית, ועד לליווי אינטלקטואלי ומעשי של פרויקט הגמר.
  • תערוכות אישיות:

מסוף שנה ב' ועד לסיום שנה ד' מציג כל סטודנט.ית תערוכת יחיד שנתית, בליווי ביקורת והערכה קבוצתית של סגל המרצים.


שנה א' – שנת היסודות

שנת הלימודים הראשונה מהווה תשתית מקצועית, רעיונית ואישית. במהלך השנה נלמדים:

  • קורסי סטודיו שנתיים: ציור, רישום, הדפס, צילום, וידאו, פיסול ודיגיטלי , עריכה, אנימציה, ועיבודי מחשב 
  • קורסים עיוניים: מבוא לאמנות ימי הביניים, אמנות מודרנית, כתיבה יוצרת
  • קורסי אנגלית – בהתאם לרמה הנדרשת.

שנה ב' – העמקת יסודות 

קורסי סטודיו:

החל משנה ב' , בוחרים הסטודנטים קורסים מתוך מגוון רחב של סטודיו: ציור, פיסול, רישום, צילום, וידאו, פרפורמנס, הדפס, תלת־ממד, חומרים בציור חלקים ייעודיים לשנה ב' וחלקם משותפים עם השנים המתקדמות. הקורסים ניתנים על ידי סגל מרצים פעילים ומובילים בתחומם, והם מאפשרים עבודה מעשית, ליווי אישי, ופיתוח פרויקטים עצמאיים.

לימודים עיוניים:

במקביל לעבודה הסטודיו, ישנה דרישה להשתתף בקורסים עיוניים נוספים מתוך היחידה לתיאוריה (היסטוריה של האמנות, פילוסופיה, כתיבה וחשיבה ביקורתית), וכן לכתוב עבודה עיונית מורחבת בשנת הלימודים הרביעית.


שנה ג'-ד׳ – 

קורסי סטודיו:

במהלך השנים המתקדמות, בוחרים הסטודנטים קורסים מתוך מגוון רחב של סטודיו: ציור, פיסול, רישום, צילום, וידאו, פרפורמנס,, הדפס, תלת־ממד, חומרים בציור ועוד. הקורסים ניתנים על ידי סגל מרצים פעילים ומובילים בתחומם, והם מאפשרים עבודה מעשית, ליווי אישי, ופיתוח פרויקטים עצמאיים.

ליווי אישי:

כל סטודנט.ית מלווה לאורך כל הסמסטר על ידי מרצה אישי. זהו מאפיין ייחודי במחלקה – ליווי אמנותי פרטני המאפשר חקירה עמוקה של פרקטיקת הסטודנט.ית.

לימודים עיוניים:

במקביל לעבודה הסטודיו, יש להשתתף בקורסים עיוניים נוספים מתוך היחידה לתיאוריה (היסטוריה של האמנות, פילוסופיה, כתיבה וחשיבה ביקורתית), וכן לכתוב עבודה עיונית מורחבת בשנת הלימודים הרביעית.

שנה ד' – שנת הגמר

שנה זו מתמקדת בעבודת גמר אישית הכוללת:

  • תערוכת יחיד מסכמת
  • כתיבת עבודה עיונית
  • פורום שנה ד' – סדנת עיון ודיון סביב תהליכי הגמר
  • המשך לימודי סטודיו מתקדמים

בראש העמוד: פרויקט הגמר של אורן שמעוני, 2023. צילום: ענת פינקלשטיין.

whatsapp
לייעוץ ופרטים נוספים
whatsapp
יצירת קשר
רוצה ללמוד בשנקר? מלא/י את פרטיך ואנחנו ניצור עמך קשר