תערוכה: זה שלי מהבית

תערוכות

תערוכה: זה שלי מהבית

תערוכה חדשה באוצרות נירית ברמן- בוגרת התוכנית לאוצרות בשנקר- "זה שלי מהבית" נפתחת במוזיאון הגיאולוגי.

אוצרת אורחת: נירית ברמן
אוצרת המוזיאון: רחל ששפורטה


אירוע פתיחה ביום שישי ה 29 במרץ שעות 11:00 – 14:00.
התערוכה מציגה תשע צורפות עכשוויות העוסקות בשאלות של זהות אישית ומקצועית באמצעות חומרים ביוגרפיים בדמות אבנים, חפצים, תכשיט ראשון ותכשיטים חדשים.


להיות צורפת זו תפיסת עולם. האופן שבו אנו, הצורפות, רואות טקסטורות, חפצים, חשות את הטבע ומסתכלות על גוף ועל תנועה. האם אנחנו נולדות עם זה? נושאות את זה בתוך המידע התורשתי? מביאות מהבית, מהסביבה, או שאולי זו הזדמנות שנקרית בדרכינו?


עם השאלות שמעסיקות אותי כצורפת ואוצרת, פניתי לתשע צורפות-אמניות: איזה זיכרון ראשון יש לך מתכשיט, איזה תכשיט עשית לפני שהפכת לצורפת, במה נגעת, את מי פגשת, מה הם אותם חומרים אשר עברו דרך העור והשפיעו על בחירת הצורפות כמקצוע ועל השקפת עולמך האומנותית.


דניאלה שריה מדברת על חומר של גוף (דמעות) כמשהו שאנחנו יורשות ומורישות, חיבור בין ביטוי של זיכרון ורגש עם חומר פיזי גופני גנטי.
ורד בבאי מתארת ילדה סקרנית משוטטת בשטחים פתוחים, מריחה, חשה, בודקת, מלפפת. פעולות אגביות שהפכו לחומרי הגלם שלה.
ורד קמינסקי מפתיעה עם מגירה מלאת תכשיטים שיצרה כנערה בבית הוריה בקיבוץ. אולי מכאן הכול התחיל.
מיכל בר און שיש לוקחת אותנו לתכשיטים שאמא שלה ענדה ברגעים חגיגיים כמו אחרי מקלחת ביום שישי. בעיני מיכל הם היו התגלמות היופי.
אצל מירב רהט, באופן כמעט מיסטי, תחנות משמעותיות בחייה מחוברות לתכשיטים. הבסיס כצורפת מלווה אותה גם בשדות נוספים בהם פועלת.


בשביל נגה חדד העולם הוא ערימה של חומרי גלם. התכשיט הראשון שעשתה כילדה היה עולם קטן בתוך כפית. אמא שלה תלתה אותו בפינת האוכל.
ענת גולן נזכרת בטקס פתיחת תיבת התכשיטים של אמא שלה ובתחושת הפליאה, שמילאה אותה כל פעם מחדש. עכשיו היא ממלאת אותה בתכשיטים חדשים.


ענת גופר קשורה למראות מבית הוריה. תבליט קרמיקה, שהיה תלוי בביתם, הוביל אותה לחשוב שבאומנות ניתן לעשות הכול.
שירלי בר אמוץ חושפת חומרים מהם הפחד מורכב. צללים מפחידים של שושנה, שריצדו על הקיר בבית הילדים בקיבוץ, מלווים אותה בעבודותיה.


מתוך נקודות המוצא האלו כל אחת יצאה לדרך משלה. בתערוכה נוצר אוסף של סיפורים המורכבים מחפצים, תכשיטים ועבודות חדשות שנוצרו במיוחד לתערוכה זו. המיזוג של גופי העבודה של כל האמניות יחד מציע התבוננות נוספת על זהות, ביוגרפיה, פורמט, יצירה ומקצוע.

אמניות משתתפות:
דניאלה שריה, ורד בבאי, ורד קמינסקי, מיכל בר-און שיש, מירב רהט, נגה חדד, ענת גולן, ענת גופר, שירלי בר-אמוץ.

המוזיאון הגיאולוגי ברמת השרון
03-5497185
Geo.museum@ramat-hasharon.muni.il
שעות פתיחה:
יום ב 10:00 – 18:00
ימים ג -שבת 10:00 -14:00
ראשון סגור

בודק...