שבוע מרקחה 10: אתגרי הגיל השלישי

סדנה

שבוע מרקחה 10: אתגרי הגיל השלישי

שבוע מרקחה במכללת שנקר הוא אירוע שנתי שהתרחש השנה בפעם העשירית. הוא מחבר את הסטודנטים והמרצים מהפקולטות לעיצוב והנדסה ומבית הספר לאמנות ומייצר מסגרת ייחודית של חשיבה בינתחומית יצירתית ו'רוח האקאתונית' (מרתון חשיבה יצירתית יזמית).

האירוע, שנמשך ארבעה ימים, הפגיש בין אקדמיה, תעשיה וארגונים חברתיים; הוא התמקד בחדשנות וביזמות חברתית וטכנולוגית.

השנה התרחשה מרקחה לראשונה תחת קורת הגג של הדיזיין פקטורי שנקר – חלק מהרשת הבינלאומית Design Factory Global Network, המנוהלת על ידי ד"ר יגאל דוד וד"ר אסף קרבס – מנהלי הדיזיין פקטורי, יחד עם מפיקת המרקחה – טל אלון.

במרקחה 10 השתתפו מרכזי דיזיין פקטורי נוספים מהרשת – שני דיזיין פקטוריז מניו-יורק, וכן המרכז בלונדון ובהולנד, אליהם חברו צוותים של סטודנטיות וסטודנטים משנקר לחווית יצירה ו-Networking בינלאומית.

הנושא בו התמקדה מרקחה השנה הוא אתגרי הגיל השלישי, נושא שמסתמן כאחד מן האתגרים החברתיים המשמעותיים ביותר בעשורים האחרונים.

על פי התחזיות עד שנת 2050 אוכלוסיית כדור הארץ תמנה כשני מיליארד מבוגרים מעל לגיל 60. הזדקנות האוכלוסייה מציבה בפני האנושות בעיות מגוונות בכל תחומי החיים וכוללת בין השאר היבטים חברתיים, כלכליים, פסיכולוגיים וטכנולוגיים.

למרות מספרם העצום של המבוגרים בעולם, אשר נמצא בעלייה מתמדת, דומה שהם זוכים לתשומת לב קטנה יחסית לגודלם באוכלוסייה מבחינת השקעות ופיתוח. מרקחה #10 שמה לה למטרה להעלות את הנושא למודעות הסטודנטים הצעירים, מעצבי ומהנדסי המחר, ולקדם מחשבה יצירתית ויזמית על התחום.

למרקחה מספר מטרות עיקריות: מציאת פתרונות חדשניים מבחינה טכנולוגית, הנדסית ועיצובית לבעיית הגיל השלישי; חינוך והיכרות עם הנושא החשוב של הזקנה; לימוד, חשיפה ופיתוח של מיומנויות עבודה בינתחומיות במתודולוגיה של חשיבה עיצובית; התמודדות עם מורכבות הנדסית, עיצובית וטכנולוגית; ויצירת networking בינלאומי.

בודק...