קורס "קיימות וניתוח מחזור חיים"

חדשות ואירועים

קורס "קיימות וניתוח מחזור חיים"

'"

מה היא קיימות, ומה מרכיב אותה? כמה מים צורכת כוס קפה כשמביאים בחשבון את הגידול, הייצור, האלומיניום המרכיב את הקפסולה, והפסולת שהיא מותירה אחריה? כמה ק"מ סביב העולם נוסעים חומרי הגלם הדרושים לייצורה של חולצת טריקו פשוטה? האם חברת נייקי מביאה בחשבון זכויות עובדים כשהיא מקימה מפעל חדש בהודו או בבנגלה-דש? איך משפיע השימוש בקורקינטים חשמליים על עומס התחבורה בעיר? איך קרה שבובת הברבי של חברת מאטל הפכה לצעצוע המוכר ביותר בעולם המערבי, ומה זה אומר עבור מי שמייצר אותה? חיתול חד פעמי או רב פעמי? מה יותר סביבתי? 
rn
rnבקורס ייחודי הנלמד במסגרת הקורסים הבינתחומיים בשנקר, ניסו הסטודנטים, יחד עם המרצים ד"ר טל גולדרט – ראשת המחלקה הנבחרת להנדסה כימית, מיקי קידר – ראש מרכז רוזן לקיימות, וידידיה ון-האסן למצוא את התשובות לשאלות הללו, לאור 17 יעדי הקיימות של האו"ם – וגילו שהתשובות לא פשוטות בכלל. 

rn", #, #, "

שאלות אתיות, חברתיות, כלכליות וסביבתיות מרחפות מעל כל מוצר שמשמש אותנו בחיי היום יום, ובמרבית המקרים – אנחנו מתקשים למצוא תשובה חד משמעית, או להחליט "מה יותר טוב".
rn
rnלאורך הסמסטר חקרו הסטודנטים את המוצרים לאור יעדי הקיימות, ודיברו על תחושות, על מספרים, על דימויים ועל נתונים. לקראת סיום הקורס – חקרו הסטודנטים והעלו רעיונות לשיפור נקודות התורפה של המוצרים – על מנת לקדם את יעדי הקיימות לקראת עולם טוב יותר.

rn"'

בודק...