כלכליסט: ד"ר אולגה קיסלבה, אמנית ומתמטיקאית, מדברת על "טבע דומם, מידע חי"

חדשות ואירועים

כלכליסט: ד"ר אולגה קיסלבה, אמנית ומתמטיקאית, מדברת על "טבע דומם, מידע חי"

'"

"בעתיד הקרוב כל האובייקטים שסביבנו יהיו מחוברים לאינטרנט של הדברים. האמת היא שהם כבר מחוברים, אני לא יודעת אם את מרגישה את זה או לא", אומרת לי האמנית והמתמטיקאית ד”ר אולגה קיסלבה.

rnrn

היא באה משושלת של מדענים. אמה המציאה את טכנולוגיית הצוללות הסובייטית וסבה היה בין ממציאי פצצת האטום בברית המועצות, ואלו רק שתי דוגמאות למדענים החשובים שבמשפחתה לאורך הדורות. גם לקיסלבה עצמה היתה אמורה להיות קריירה מדעית מפוארת. היא למדה מתמטיקה ופיזיקה, עבדה בתחום וזכתה להצלחה, אך לאחר תקופה הבינה שהמסלול שלפניה הוא זה של הטכנולוגיה הצבאית, ומכיוון שלא רצתה לשתף פעולה עם התעשייה הצבאית, החליטה לעזוב את התחום וללכת לכיוון של אמנות. "כשהייתי ילדה בברית המועצות הסובייטית, חינכו אותנו לחשוב שנהפוך את העולם לטוב יותר. זה אמנם היה הרבה יותר מורכב, אבל הערך הזה חלחל. חשבתי שאם אעשה אמנות, שירה או פילוסופיה, זו תהיה הדרך שלי להפוך את העולם לטוב יותר".

rnrn

בישראל היא מבקרת לכבוד כנס "חוויית האמנות בעידן האינטרנט של הדברים" שיתקיים היום במרכז אדמונד דה רוטשילד בתל אביב, ולרגל התערוכה "טבע דומם, מידע חי" שתיפתח במוצ"ש במשכן האמנים בהרצליה. הכנס והתערוכה מסכמים שנה של שיתוף פעולה בין הסורבון ומכללת שנקר.

rnrn

rnrn

​בראש העמוד: Olga Kiseleva, Incopmatibilty

rn", #, #'

בודק...