יום האישה בשנקר

הודעות הנהלה

ד"ר מאירה לוי: "קולן של נשים מכל המגזרים יישמע כקול מאוחד הקורא לשלום ולשוויון"

שנקר הוא מוסד אקדמי מוביל, המהווה דוגמא לחברה בכל הקשור לשילוב וקידום נשים בכל הדרגות והתפקידים. לא מכבר זכינו במענק נכבד מהמל"ג התומך בתכנית המוסדית לקידום חברות סגל וסטודנטיות ואנו ממשיכים לפעול לייצוג שווה של נשים בכל צמתי קבלת ההחלטות בתפקידים מובילים מנהלתיים ואקדמיים.

נראה, כי ערך השוויון המגדרי עדיין לא הוטמע כראוי בחברה שלנו. יחד עם זאת, השנה היא בהחלט שנת מפנה לאור ההכרה בתרומה החשובה של נשים במלחמה אשר לוחמות בתפקידים מגוונים תוך סיכון עצמי ומסירות רבה, וגם של הנשים בעורף הנושאות לבדן בעול של שמירת השגרה תוך התמודדות עם חרדה לבני הזוג והמשך ביצוע המשימות השוטפות.

השנה היא שנה עצובה במיוחד לאור הפגיעות המיניות הרבות בנשים במלחמה שהחלה בשבעה באוקטובר כערך בפני עצמו. שתיקתן של ארגוני הנשים בעולם לאורך זמן זועקת במיוחד, שכן היינו מצפות לסולידריות נשית בשעה קשה זו ללא קשר לעמדה פוליטית כזאת או אחרת.

אני מקווה,  שכאן בארץ, מתוך המשבר הקשה שפקד אותנו, קולן של הנשים מכל המגזרים יישמע כקול מאוחד הקורא לשלום, למיגור האלימות, להקשבה ומתן כבוד, לקבלת השונה, לשוויון זכויות ומתן הזדמנות שווה להגשמת חלומות של נשים מכל המגזרים והעדות וקבלת תגמול ההולם את כישוריהן בצורה שוויונית. כחברה, עלינו להוקיר ולהעריך את תרומתן של נשים באשר הן ולעודד את השתלבותן והשפעתן. 

אני שולחת תנחומים לכל המשפחות הרבות שנפגעו מהמתקפה של השבעה באוקטובר, מאחלת לשובם המהיר של החטופים והחטופות, להחלמה מהירה של הפצועים והפצועות ושיגיעו ימים שקטים ורגועים לאזורנו.   

ד"ר מאירה לוי

צילום: שלומי מזרחי

בודק...