אואזיס במחצבה: פארק עירוני יוקם במכתש הנטוש של באר שבע

חדשות ואירועים

אואזיס במחצבה: פארק עירוני יוקם במכתש הנטוש של באר שבע

'"

ארבע שנים חלפו מאז שפורסמה בחגיגיות תוכנית בינלאומית להקמת פארק ב"מכתש הגדול" של באר שבע – כינויה של המחצבה הנטושה בשכונה ד' – ובשטח דבר לא קרה. הנתון היחיד שהשתנה הוא התקציב, שתפח וכעת נאמד כבר ב-47 מיליון שקלים. אלא שעכשיו מבטיחים בעיריית באר שבע שזה באמת קורה, ושהעבודות במכתש ייפתחו בספטמבר הקרוב. אז איך תיראה פיסת הטבע העירוני החדשה בלב בירת הנגב?

rnrn

>> לקריאת האייטם המלא לחצו כאן!

rnrn

הרעיון להפוך אותה לפארק החל לקבל תאוצה ב-2014, כאשר משרד אדריכלות הנוף של יעל מוריה (דיקנית הפקולטה לעיצוב בשנקר) החל לעבוד עם עיריית באר שבע וראש העירייה רוביק דנילוביץ' על פיתוח תוכנית אסטרטגית לשטחים הפתוחים בעיר – וכאלה יש לא מעטים, בעיר שאריה שרון תיכנן כשכונות נפרדות ללא מרכז של ממש. "מתוך החיפוש וההסתכלות לתוך העיר התגלה מחדש הסיפור של המחצבה העתיקה", מספרת מוריה. אז נוצר קשר עם מרטין וייל, שכיהן כמנכ"ל קרן ברכה, ועם יו"ר הקרן טלי יריב, "וחשבנו איזו פעולה תרבותית-מרחבית-עירונית אפשר לעשות עם הסיפור של המחצבה".

rnrn

"עסקנות מרחבית", מגדירה מוריה את המהלך, שבו הזמינה יחד עם האדריכל יונתן כהן ליטנט (כיום מתכנן מחוז צפון במינהל התכנון) צוותי מחקר מבצלאל, מהטכניון ומהמכללה למינהל ללמוד את המקום ולהציע בעבורו תוכניות פיתוח. במקביל אירגן המשרד תחרות אדריכלים בינלאומית, שאליה הוזמנו אדריכל הנוף מרטין ריין-קאנו ממשרד "Topotek 1" הברלינאי (המשרד שמתכנן כיום את רובע הכניסה לירושלים), אדריכל הנוף פטר וינסטרה ממשרד "Lola" ברוטרדם, ואדריכלית הנוף קייט אורף ממשרד "Scape" שבניו יורק.

rnrn

בראש העמוד: הדמיה: ארי ברוק

rn", #, #'

בודק...