https://shenkar.academia.edu/GuyTal
ד״ר גיא טל הוא מרצה בכיר בתולדות האמנות בשנקר. הוא בעל תואר שלישי (Ph.D.) בתולדות האמנות מאוניברסיטת אינדיאנה. מחקריו עוסקים באמנות העת החדשה המוקדמת באיטליה ובהולנד, באמנות המאה התשע-עשרה באנגליה ובספרד, ובסוגיות של כישוף, מגדר, דמיון ושפת גוף. הוא פרסם מאמרים רבים בכתבי-עת מובילים בעולם ונשא הרצאות שזכו בפרסי הצטיינות. ספרו על מכשפות באמנות האיטלקית של העת החדשה המוקדמת ראה אור בהוצאת אוניברסיטת אמסטרדם ב-2024.
בשנקר הוא מרצה בתכנית לתואר שני בעיצוב וחבר סגל בכיר בהיחידה להיסטוריה ופילוסופיה של האמנות, העיצוב והטכנולוגיה. בין הקורסים שמלמד ד"ר טל: חדר פלאות: טבע, עיצוב, אמנות, מדע; עיצוב ותרבות חומרית בעת החדשה המוקדמת; מגדר ואירוטיקה באמנות; שפת גוף באמנות מערבית; מכשפות צוענים וגמדים: "האחר" באמנות; תולדות היצירה 3: אמנות הרנסנס והבארוק; מבוא לאמנות ימי-הביניים.
מאמרים אחרונים של ד"ר טל:
“Magical Monsters: Hybrids and Witchcraft in Early Modern Art.” Poetics Today, a special issue on visual hybrids, 44, no. 4 (2023): 589–630.
“Skepticism and Morality in Jacques de Gheyn II’s Preparation for the Witches’ Sabbath.” Simiolus: Netherlands Quarterly for the History of Art 44, nos. 1–2 (2022): 5–27.
“Saint or Sinner? Enea Vico’s Old Woman with a Distaff after a Drawing by Parmigianino.” Source: Notes in the History of Art 38, no. 3 (2019): 143–57.
“A Chimerical Procession: Invention, Emulation, and the Language of Witchcraft in Lo stregozzo.” Artibus et Historiae 78 (2018): 267–95.
למסמך קורות החיים (CV) של ד"ר גיא טל לחצו כאן.
פרסומים נבחרים:
BOOKS
Art and Witchcraft in Early Modern Italy. Amsterdam: Amsterdam University Press, 2024. 375 pp.
REFEREED ARTICLES
“Art.” In The Cambridge Companion to the Witch, ed. Laura Kounine and William Pooley, Cambridge: Cambridge University Press (forthcoming 2025)
“An Overlooked Femme Fatale in Victorian Art: The Medusan Sorceress in John William Waterhouse’s The Magic Circle.” Konsthistorisk tidskrift/Journal of Art History (forthcoming 2025)
“Witchcraft and Pipe-Smoking Devils in a Print by Jan van de Velde II (1626).” Oud Holland (forthcoming 2025)
“Magical Monsters: Hybrids and Witchcraft in Early Modern Art.” Poetics Today 44, no. 4 (2023): 589–630.
“Skepticism and Morality in Jacques de Gheyn II’s Preparation for the Witches’ Sabbath.” Simiolus: Netherlands Quarterly for the History of Art 44, nos. 1–2 (2022): 5–27.
“Saint or Sinner? Enea Vico’s Old Woman with a Distaff after a Drawing by Parmigianino.” Source: Notes in the History of Art 38, no. 3 (2019): 143–57.
“A Chimerical Procession: Invention, Emulation, and the Language of Witchcraft in Lo stregozzo.” Artibus et Historiae 78 (2018): 267–95.
“Demonic Possession in the Enlightenment: Goya’s Flying Witches.” Magic, Ritual, and Witchcraft 11, no. 2 (2016): 176–207.
“An ‘Enlightened’ View of Witches: Melancholy and Delusionary Experience in Goya’s Spell.” Zeitschrift für Kunstgeschichte 75, no. 1 (2012): 33–50.
“Switching Places: Salvator Rosa’s Pendants of A Witch and A Soldier, and the Principle of Dextrality.” Source: Notes in the History of Art 30, no. 2 (2011): 20–25.
“The Gestural Language in Francisco Goya’s Sleep of Reason Produces Monsters.” Word & Image 26, no. 2 (2010): 115–27.
“The Missing Member in Marcantonio’s Apollo and his Lover.” Print Quarterly 26, no. 4 (2009): 335–46.
“Disbelieving in Witchcraft: Allori’s Melancholic Circe in the Palazzo Salviati.” Athanor 22 (2004): 57–65