Xnet: הסטודנטים של שנקר לומדים לדבר איקאית

500 שקלים, שעתיים בסניף איקאה בנתניה ועגלת קניות גדולה: זה מה שקיבלו 56 סטודנטיות לטקסטיל בשנקר, כנקודת הזינוק לאחד התרגילים המעשיים ביותר שהוטלו עליהן, שמתוצריהם ניתן להתרשם בתערוכה "אידאה-איקאה".

היוזמה משותפת לשנקר ולענקית העיצוב השוודית,  והאתגר: לבחור ולאסוף פריטים בסיסיים בקומה התחתונה של החנות (בעיקר ממחלקת הטקסטיל - נושא הדגל של איקאה השנה), ולהשתמש בהם כדי לעצב פריטים חדשים, שידברו "איקאית", כלומר כאלה שייראו טבעיים בחנות, וישתלבו בקולקציה שלה היטב.

"הסטודנטים זכו בהזדמנות מיוחדת להתחקות אחר תהליך מקצועי עם לקוח בינלאומי מוביל", אומר אורי צייג, ראש המחלקה לעיצוב טקסטיל בשנקר, ומוסיף כי "בשונה מתרגילים אחרים במסלול הלימודים, ניתנו פה הנחיות מאוד קונקרטיות לעיצוב, שמכינות את הסטודנטים לעבודה בשוק המסחרי".

אז מהי השפה של איקאה, שאותה התבקשו ללמוד? "קודם כל פשטות", מסבירה ענבר אדדי, המעצבת הראשית של סניף נתניה, שליוותה את הפרויקט מיומו הראשון. "הפשטות צריכה להתבטא באופן הייצור, באופן ההרכבה, באופן השימוש וגם במראה".

בראש העמוד: מעילי גשם שיצרה דניאל אברהם מווילונות אמבטיה (צילום: תמי דהן)

מתעניינים/ות בלימודים בשנקר?

התקשרו עכשיו למרכז המידע והרישום 1-800-55-1111, או השאירו פרטים ונחזור אליכם >>

התקשרו אלינו 1-800-55-1111, או השאירו פרטים ונחזור אליכם >>