Mako: במחלקה לעיצוב תעשייתי בשנקר מתכננים את רכבי העתיד

מתברר שבישראל מגדלים דור חדש ומבטיח של מעצבי רכב, שהופכים אותה לשחקנית משמעותית ואף מובילה בתחום שעד היום נתפס כשמרני ובלתי חדיר. במחלקה לעיצוב תעשייתי בשנקר, למשל, שמים דגש מיוחד על הכשרת מעצבי מכוניות, או תחבורה כפי שהם נקראים בעולם (Transport Designers) - מעצבים המסוגלים לעצב ולפתח מוצרים בעלי ערך מוסף משמעותי.

"אם מכונית היא 'הקתדראלה של המאה העשרים' כפי שטען רולנד בארת עם הצגת הסיטרואן דה אס, נותר לנו רק להגדיר את המכונית של המאה העשרים ואחת", אומר אלכס פדואה - מרצה בכיר בשנקר ובעל תואר שני בעיצוב מכוניות מה-RCA הבריטי: "תהליך עיצוב של מכונית הוא מורכב ביותר ומפעיל פרמטרים ואילוצים שונים ומנוגדים".

פדואה כנראה יודע על מה הוא מדבר, בכל זאת מדובר במעצב שעבד מספר שנים כמעצב מכוניות בענקית הרכב הצרפתית סיטרואן, ובהמשך עיצב עבור מיצובישי, פרארי ופורד. "השאיפה שלנו היא שהסטודנטים יפנימו את חוקי המשחק הנוקשים של העולם הסגור של עיצוב מכוניות, ומצד שני ינסו לנסח אמירה אישית מובהקת".

בראש העמוד: רכב מודולרי בעיצובו של איגור לוינסקי, בוגר המחלקה לעיצוב תעשייתי (יח"צ)

מתעניינים בלימודים? השאירו פרטים