כלכליסט: מוקדמות אליפות העולם ביזמות יצירתית

אתה יוצא מהקמפוס של בית הספר לעיצוב "שנקר", ברמת גן המיוזעת של אמצע יולי, ומיד בא לך להמציא משהו. דבילי ככל שיהיה, העיקר להמציא. השראה. פתאום הנהגים הצופרים בגוש דן נראים לך כמו נשמות תועות שבסך הכל מחפשות חנייה, ואתה נשמה טובה שחושב איזה פטנט אפשר לרשום עליהם. תערוכת הבוגרים, שמוצגת בימים הללו, בתוספת התכונה הרבה שהייתה באותו יום בו ביקרנו - גמר תחרות היזמות התעשייתית של ישראל - מפטמים אותך בקריאטיביות, שגם אם הזיעה אוטמת לכם כל נקבובית בגוף, איכשהו תרגישו שם בתיה עוזיאל במיטבה.

התחרות הישראלית, שבה המוח היהודי ממציא לנו פטנטים כדי לעשות מהם כסף, היא מעין קדם אירוויזיון לקראת הגמר שייערך בנובמבר הקרוב בדנמרק, שמתקיים במסגרת שבוע היזמות הבינלאומית בבירה קופנהאגן. 

"המונח 'תעשיות יצירתיות' (קריאייטיב אינדאסטריז) הוא מונח חם מאוד באירופה ובעולם", אומרת תמי ורשבסקי, העומדת בראש המרכז לחדשנות ACT Shenkar.

ורשבסקי מספרת כי "יש הכרה גדולה מאוד בגופים של האיחוד האירופי בפוטנציאל הצמיחה שמספקות חברות בקרייאטיב אינדאסטריז. בארץ אנחנו עדיין לא שם. המטרה אצלנו היא לקדם את ההכרה והמודעות הזאת. יש לנו הרבה דיונים בנושא הזה עם משרד הכלכלה ועם גופים אחרים, אבל בעולם יש תקציבים שמוקצים לתחומים האלה. קריאייטיב אינדסטריז זו הגדרה רחבה מאוד. אמנם בליבה של ההגדרה יש עיצוב אמנות ואופנה, אבל זה גם קולנוע מוזיקה ניו מדיה ופרסום".

מה מכין לנו דור היזמים הבא? לקריאת הסיקור המלא ב"כלכליסט" לחצו כאן!

בראש העמוד: רון כהן מציג את הקסדה החכמה "בלינקר" (צילום: אחיקם בן-יוסף)

מתעניינים בלימודים? השאירו פרטים