רייטינג: המשימה התובענית של טל שפיגל- איור לכל יום בשנה

עדכונים

רייטינג: המשימה התובענית של טל שפיגל- איור לכל יום בשנה

משקפי ראייה ענקיים שמזכירים את שבי מ"פרפר נחמד" – זה סימן ההיכר של המאייר המוכשר טל שפיגל. לפחות 600 אנשים בפייסבוק כבר מכירים אותם היטב, או יותר נכון את הגרסה המאוירת שלהם, כפי שהופיעה במה שהיה פרויקט חייו בשנה החולפת. 
כל יום, במשך 365 ימים ברצף, הוא החליף את תמונת הפרופיל שלו בפייסבוק. כל יום הוא חשב על רעיון יצירתי חדש לתמונה, אייר ועיצב אותה.

"זה התחיל בתור בדיחה", הוא מספר, "אני זוכר שהסתכלתי על הפרופילים של החברים שלי בפייסבוק וכולם החליפו תמונה כל יום. אז בתור קטע כזה הצבתי תמונת פרופיל שהיא למעשה איור של הפנים שלי. בהמשך השארתי את הפנים, אבל החלפתי רק את הצבעים ברקע. זה צבר תאוצה מטורפת וקיבלתי תגובות מאנשים". 

וכך, לפני כמעט שנה, התחיל אחד הProjects הגדולים ביותר שנעשו בפייסבוק מאז ומעולם: שפיגל הכריז שיאייר את תמונת הפרופיל שלו במשך כל יום בשנה הקרובה, והדבר הקבוע היחיד שיישאר בה הוא פניו המאוירות. בהמשך שובצו פניו בתוך לוגואים מפורסמים, דמויות אייקוניות, אלבומים ידועים ועוד. שפיגל מסביר: "אם מסתכלים על האלבום מההתחלה רואים שהתמונה הראשונה ממש "עירומה". כשממשיכים להסתכל רואים איזו אבולוציה מטורפת עבר הפרויקט". 

שפיגל, 27, סטודנט שנה רביעית בשנקר, התחיל לאייר עוד כשהיה בבית ספר יסודי. בהמשך גילה את העיצוב, ולאחרונה מצא את הקשר בין שני התחומים והחל לשלב ביניהם בעבודותיו. למחייתו הוא עובד בעיצוב מודעות ופוסטרים, והוא גם האחראי לאיור בטור של דרור נובלמן, שפותח מדי שבוע את "רייטינג".

whatsapp
לייעוץ ופרטים נוספים
whatsapp
יצירת קשר
רוצה ללמוד בשנקר? מלא/י את פרטיך ואנחנו ניצור עמך קשר