מקור ראשון: לא משחק ילדים

עדכונים

מקור ראשון: לא משחק ילדים

מקור: "מקור ראשון" | הכתבה פורסמה ב-08.9.25

מיליוני גיימרים בעולם נוסעים בזמן למציאות בכלל לא מדומה, ודרך המשחקים הם מתכננים את יעד הטיול באירופה, לומדים היסטוריה, ועוברים שיעור בהסברה, ובכל זאת הישראלים לא ממש נכנסו למשחק.

אם תבקשו מבן הזוג שלי לתכנן מסלול בין שני אזורים אקראיים בעולם, הוא יתכנן אותו בלי להסתכל על מפה. אם תשאלו אותו על היסטוריה אירופית בימי הביניים, סיכוי טוב שהוא ידע לענות. את רוב הידע הזה הוא צבר משנים של משחקי מחשב, ואני חושדת שהוא לא לבד.

"אנשים יכולים לשחק במשחק מחשב במשך שבועות מהבוקר עד הלילה והוא לא ייגמר. כשאת משחקת, את מתנתקת לחלוטין מהעולם שלך. ויש גם את עניין ההיקשרות: מאחר שאת צריכה להפעיל את המשחק – את נקשרת אליו", אומרת ד"ר ורד פנואלי, ראש הלימודים לתואר השני בעיצוב ופיתוח משחקים דיגיטליים בשנקר.

לפי "סטטיסטה" – פלטפורמת מידע על כלכלה בעולם, ההכנסות של תעשיית משחקי המחשב העולמית צפויות להגיע ל־522.46 מיליארד דולר בשנת 2025. לשם השוואה, ההכנסות בשוק הקולנוע העולמי צפויות להגיע ל־86.10 מיליארד דולר השנה. כלומר: ההכנסות של תעשיית המשחקים היא פי שישה מתעשיית הקולנוע. ובכל זאת היחס למשחקי מחשב הוא כאל נישה. תחום ביקורת המשחקים אינו נפוץ כמו הביקורת של ספרות, מוזיקה, טלוויזיה או קולנוע. גם כתבות ומוספים שעוסקים במשחקי המחשב הטובים ביותר שיצאו השנה לא רווחים כמו המדיומים האחרים.

לכתבה המלאה>>

whatsapp
לייעוץ ופרטים נוספים
whatsapp
יצירת קשר
רוצה ללמוד בשנקר? מלא/י את פרטיך ואנחנו ניצור עמך קשר