מצויינות שנקרית בהולנד: בוגרים ממחלקות העיצוב של שנקר מככבים בתערוכה קבוצתית בגלריה יוקרתית בהאג

חדשות ואירועים

מצויינות שנקרית בהולנד: בוגרים ממחלקות העיצוב של שנקר מככבים בתערוכה קבוצתית בגלריה יוקרתית בהאג

מה מקומה של מלאכת היד המסורתית בעידן של יצור המוני ומתי אובייקט נחשב ליצירת אמנות? בוגרי מחלקות העיצוב של שנקר מתמודדים עם שאלות אלו בסדרת עבודות המוצגות בימים אלו בתערוכה קבוצתית בגלריה Pulchri בהאג, הולנד. בתערוכה, שזכתה לשבחים רבים מהמבקרים הרבים שביקרו בה, חושפת את פירות תכנית המצויינות "אותם השמיים, אותה האדמה" בה השתתפו בחודשים האחרונים.

"אותם השמיים | אותה האדמה" היא תכנית מצוינות בת 18 חודשים, התומכת ומלווה אמנים צעירים ומבטיחים המבססים את יצירתם על תבונת החומר והיד. היא הוקמה במטרה לעודד יצירה מקורית ורלוונטית, תוך עיסוק במתח בין החד-פעמי למשוכפל ובין הפונקציונלי למופשט ולאמנותי. 

~~

התכנית היוקרתית – בראשה עומד האמן והמעצב אורי צייג, חבר סגל בכיר במחלקה לעיצוב טקסטיל – מבקשת לערער, לפתוח, לשאול, לעמת ולהגדיר מחדש את עולם היצירה. משתתפיה זוכים לליוי צמוד ולחופש יצירתי ואמנותי, תוך הפרדה בין הפוטנציאל והכישורים של כל אחד מהם, לבין המסלול המקצועי שהחיים הובילו אותם באמצעותו. 

למחזור הראשון של התכנית נבחרו 5 אמנים ויוצרים צעירים, מתוכם 4 בוגרי שנקר: משה רואס, יעל הרניק וכפיר שבת – בוגרי המחלקה לעיצוב טקסטיל – וגרגורי לרין, סטודנט בתכנית לתואר שני בעיצוב ובוגר המחלקה לעיצוב תכשיטים. יחד איתם השתתף גם רועי מעין, בוגר המחלקה לעיצוב קרמי באקדמיה לאמנות ועיצוב "בצלאל", ומעין אליקים, בוגר המחלקה לאמנות ב"בצלאל". כל אחד מהם עסק במהלך החודשים האחרונים בחקר מקורות היצירה שלו ובפיתוחה ושיכלולה דרך התבוננות עצמית וקריאת תיגר על אמונתם, אומנותם ואמנותם.

בעקבות החד-פעמיות של היצירה: עבודה של גרגורי לרין, מתוך התערוכה בהאג (צילום: גרגורי לרין)

באירוע הפתיחה החגיגי של התערוכה, בה השתתפו בכירים מעולם התרבות והאמנות, אוצרים, אספנים ונציגי שגרירות ישראל בהולנד, הושקה מהדורה מיוחדת של קטלוג התכנית, אותו עיצב זהר קורן – מרצה במחלקה לתקשורת חזותית ובוגר שלה. 

חממת האמנות "אותם השמיים | אותה האדמה" יצאה לדרך בתמיכת קרן "אאידה", מכללת שנקר ותורמים אנונימיים שהנושא יקר לליבם. במהלך שנת 2016 תושק פעילות המחזור השני שלה, שילווה בפעילות בינלאומית ובתערוכות נודדות של משתתפיה.

  • התערוכה "אותם השמיים | אותה האדמה" מוצגת בגלריית Pulchri בהאג (Lange Voorhout 15) עד ה-15 בדצמבר. לפרטים נוספים ולשעות פתיחה בקרו באתר הגלריה!
בודק...