הבוגרים עופר אסף, תאיר אלמור ועדו צרני יציגו בשבוע העיצוב בירושלים

חדשות ואירועים

הבוגרים עופר אסף, תאיר אלמור ועדו צרני יציגו בשבוע העיצוב בירושלים

ביום חמישי הקרוב ייפתח שבוע העיצוב בבית הנסן בירושלים תחת הכותרת "קרקס הבריחה". בין התערוכות תוצג סדרה של "חדרי בריחה" שעיצבו סטודנטים ובוגרים מאקדמיות שונות.

משנקר יציגו שלושה בוגרים: עופר אסף (בוגר התואר השני בעיצוב – כיתת המהנדסים, והמחלקה להנדסת חומרים פולימרים), תאיר אלמור ועדו צ'רני (בוגרי המחלקה לעיצוב תעשייתי), את "חדר הבריחה" שלהם. מיצב בשם א-שרנו – שמורה מלאכותית שהיא אנדרטה או מקדש זמני ליער שנעלם. פרויקט שמקורו הגיע מפרויקט הגמר של עופר אסף, במסגרת לימודיו בתואר השני לעיצוב, בהנחייתם של פרופ' אלכס פדואה ומירב פרץ.

מגיפת הקורונה הכתיבה לכולנו שגרה של בידוד חברתי – מחברינו האנושיים וחברינו הוותיקים, העצים. עתה, משחלפה המגיפה, היכן הם העצים?

עד המאה התשע-עשרה כיסה את האזור שבין נחל הירקון למורדות הכרמל, יער אלונים רחב ידיים. האזור המיוער נקרא ׳השרון׳, על שם המילה האכדית א-שרנו שתרגומה המילולי הוא ׳יער-עבות׳. בירוא היער החל עם שלטונו של איברהים פאשה במאה התשע-עשרה אשר בזמנו כרתו את האלונים להסקה וחומר בנייה. לאחר מכן, בתקופת מלחמת העולם הראשונה, נכרתו האלונים לטובת הסקת קטרי הרכבות. בתקופת ההתיישבות היהודית, הפרדסים שניטעו על גבעות החמרה מנעו את השיקום האפשרי של היער.

מאז, פיסות זכרון קלושות, בדמויות חורשות ועצים ותיקים מאותו יער קדום, פזורות ברחבי השרון, מהדהדות את ההרס והניצול מחד ואת האחריות והתקווה מאידך, שמאפיינים את היחס שבין האדם לטבע בתקופה הנוכחית.

במסגרת שבוע העיצוב תוצג א-שַרְנּו – שמורה מלאכותית שהיא אנדרטה או מקדש זמני. א-שַרְנּו מחזירה את תהליך ההרס של היער המקומי לשיח הציבורי, ומעוררת שאלות על אודות המתח בין הטבעי למלאכותי, השימור והקדמה.

השמורה המלאכותית א-שַרְנּו מורכבת משלדים של ענפי עץ אלון במבחנות זכוכית. המבחנות פזורות על אדמת חמרה, ונוכחותן בחלל מלווה בקולותיהם של עצים ששרדו. קהל המבקרים מוזמן להאזין לקולם של העלים המתורגם באמצעות אלגוריתם מטביעת האצבע הכימית הייחודית להם. 

ליווי אמנותי מטעם שנקר – פרופ׳ יעל מוריה דקאנית הפקולטה לעיצוב.

שבוע העיצוב ירושלים יפתח בבית הנסן (רח' גדליהו אלון 14, ירושלים) ביום חמישי, ה-1.7, וינעל שבוע לאחר מכן ב-8.7

צילומים: עופר אסף

בודק...