מעצבים למען נשים בחלל

חדשות ואירועים

מעצבים למען נשים בחלל

שיתוף פעולה ייחודי יוצא השבוע לדרך בין שנקר לבין Out of the Box, עסק חברתי לקידום יזמות וחדשנות בחלל ובתעופה בניהולה של ורד כהן ברזילי. שיתוף הפעולה יתקיים במסגרת קורס הנגשה ייחודי המועבר במחלקה לעיצוב תכשיטים בשנקר, בהדרכתם של המרצים יעל אוליאל, ואורי סאמט, ראש המחלקה.

זה כמה שנים שבמחלה לעיצוב תכשיטים בשנקר מעצבים מוצרים ואובייקטים המתממשקים לגוף, הממלאים פונקציה שהיא לא רק אסתטית (תכשיט), כי אם גם מסייעת, תומכת, משפרת.

הסטודנטים והסטודנטיות יקבלו הזדמנות ממשית לסימולציה של פעולת עיצוב שלמה, החל משלב המחקר, האפיון וההגדרות ועד לפיתוח ועיצוב מוצר ממשי.

בקורס יפתחו הסטודנטים.יות בשנה ג', מוצרים המאפשרים הנגשה של סיוע פיזי או מנטלי לנשים בתחום החלל. המוצרים יכוונו לטכנולוגיות ולחומרים שיהיו זמינים בעתיד הקרוב, עם דגש על פונקציונליות חכמה. הסטודנטים יפגשו עם דמויות מפתח בתחום היזמות והחלל ואף ישתתפו באירועי שיא והכשרה בשטח על מנת להעמיק את ההבנה שלהם לתנאים בחלל והצרכים הספציפיים של נשים בחלל.

שיתוף הפעולה מתאפשר הודות לשני זרועות בשנקר: היחידה למעורבות חברתית בראשות קרן ביתן שמש, הזרוע העיקרית להגשמת חזונה של שנקר בכל הנוגע לקידום אוכלוסיותיו השונות ולפעילות חברתית בתחומי הרווחה וההשכלה, ו-SPACE SHENKAR בהובלה של בר בראנץ והמרכז ליזמות, חדשנות ויצירתיות ACT Shankar, בניהולו של דניאל אלטמן.

יעל אוליאל – מרצה במחלקה לעיצוב תכשיטים בשנקר: "נהוג לחשוב שהחלל רחוק ומנותק מחיי היום-יום על פני כדור הארץ. אבל למעשה החלל קשור באופן הדוק לחיים שלנו. העיסוק בחקר חלל הוא הרבה מעבר לסיפוק הסקרנות. חקר החלל מהווה מנוף לשלל גילויים, פיתוחים, המצאות, מחקרים וטכנולוגיות המשולבות בחיי היום יום של כל אחד ואחד מאתנו. השהייה בחלל מביאה עמה אין סוף הזדמנויות, שאלות וחלומות."

ורד כהן ברזילי – מנכ"לית Out of the Box: "נשים תמיד לקחו חלק בתוכניות החלל, וכל המחקרים מוכיחים שהן בעלות כישורים מצוינים לעבודה וחיים בחלל. למרות זאת, הן הודרו מתוכניות ההכשרה לאסטרונאוטים, וגם לאחר שהשערים נפתחו, נשים כיום מהוות רק 11 אחוז מסך האסטרונאוטים בחלל. בשל כך יש מיעוט מחקרים מדעיים על ההשפעות של תנאי החלל על נשים, או פתרונות (מתחומים שונים) שיסייעו לנשים במסען הממושך או הקצר בחלל.  במציאות שבה החלל נפתח לכל אדם לעבוד או לשהות בו – נשים חייבות להיות שוות בחלל ולא לחזור על טעויות העבר".

השותפות עם שנקר, הפכה מהר מאוד מחיבור פרויקטלי לתהליך עומק ושותפות אמיתית. שנקר, מצטרפים לפרויקט גדול יותר, לאומי ובינלאומי ME FIRST  בהובלתOut of the Box בשיתוף עם ד"ר רעות סורק אברמוביץ', שנרקם בימים אלו אשר יוביל נשים לחלל.

בודק...