החיבור בין מערך ההתמחויות של שנקר, היחידה למעורבות חברתית וארגון TOM הניב שיתוף פעולה משנה חיים

חדשות ואירועים

החיבור בין מערך ההתמחויות של שנקר, היחידה למעורבות חברתית וארגון TOM הניב שיתוף פעולה משנה חיים

במסגרת תכנית קהילות הסטודנטים "תוצרת הארץ" של היחידה למעורבות חברתית במכללת שנקר, מתגוררים בעיר בני ברק כ-100 סטודנטים אשר פועלים יחד על מנת להקים קהילות סטודנטים אקטיביסטים בפריפריה הגיאו-חברתית, במטרה להצמיח קהילות צעירות אשר ייקחו אחריות על החברה הישראלית ליצירת חברה מתוקנת וצודקת.

במסגרת תכנית ההתמחויות STEP בשנקר, מבצעים סטודנטים שסיימו את שנתם השנייה בלימודים, קורס התמחויות בו הם בוחרים להשתלב בקורסים המשלבים התנסות מעשית בארגונים וחברות בתעשייה וזאת במטרה לבנות את הגשר בין האקדמיה לשוק העבודה עוד במהלך תקופת הלימודים.

שיתוף הפעולה בין שתי תכניות אלו, בהובלת קרן ביתן שמש ורואי זרחיה, קרם עור וגידים בצורה ייחודית ובא לידי ביטוי בסמסטר הקיץ האחרון (יולי-אוגוסט 2021), בו נבחרו 12 סטודנטים מ-5 מחלקות שונות בשנקר (הן מהפקולטה לעיצוב והן מהפקולטה להנדסה) שהצטרפו לקורס ההתמחויות בשת"פ עם ארגון TOM – תנועה עולמית שיוצרת ומפיצה פתרונות לאתגרים של אנשים החיים עם מוגבלות, קשישים ועניים – ובהנחיית המרצה עודד ובמן, שמטרתו לסייע לקהילות נדרשות.

במסגרת קורס זה חולקו הסטודנטים ל-3 קבוצות עבודה וקיבלו מארגון TOM שלושה אתגרים, עבורם היו צריכים להציע ולייצר פתרונות. הסטודנטים הפכו להיות מייקרים למשך סמסטר שלם במטרה לבנות מוצרים ייחודיים לאנשים עם מוגבלות – עבור בעיות "זנוחות" שאין להם פתרון מסחרי זמין.

במהלך הקורס נפגשו הסטודנטים עם בעלי המוגבלויות והתחילו בתהליך של אפיון ובניית מוצר שיוכל לתת מענה לבעיה ייחודית, האתגרים השנה היו:

1) כסא גלגלים ייעודי לילד בן שנתיים.

2) בניית קונסולת DJ לתקליטן עם בעיות מוטוריות וויזואליות.

3) חיבור לעגלת תינוק עבור אדם המרותק לכסא גלגלים.

קורס ההתמחויות המדובר יצר שיתוף פעולה עם קהילת פרדס כץ והעלה את שיתוף הפעולה ארוך הטווח הקיים בין הארגונים עוד שלב אחד למעלה.

פרדס כץ היא שכונה המאופיינת באוכלוסייה חילונית ודתית יחד והפוטנציאל הטמון בה הוא אדיר. מיקומה במרכז הארץ, בסמיכותה לעיר רמת גן ובעיקר למכללת שנקר.

המפגש עם חבורת צעירים חדורי מוטיבציה שהגיעו לפריפריה החברתית מתוך בחירה מיד מחזקת את הערך העצמי של תושבי השכונה ומסמנת עבורם אלטרנטיבה ודוגמא אישית. בתוך השכונה היחידה למעורבות חברתית מפעילה עשרות פרויקטים וקורסים חברתיים והפעם הושם דגש על חיבור ייחודי בקורס התמחות-חברתי בשת"פ עם ארגון TOM ואתגרים ייחודיים.

במהלך הסמסטר נוצר חיבור בין הקהילה לבין הסטודנטים וכמובן לבעלי המוגבלויות, המתמחים הקדישו כ-1,500 שעות פעילות לקידום האתגרים ולהפוך אותם מבעיה לאתגר, מאתגר לרעיון, מרעיון לתוכנית ובסוף מתוכנית למוצר עובד (אבטיפוס) שיאפשר בעתיד שיכפול לכל אדם עם צרכים דומים בכל מקום בעולם דרך הפעילות של TOM בטריטוריות השונות על גבי הגלובוס.

במפגש הסיום, הראו הקבוצות את המוצרים שבנו לאורך הסמסטר במתחםIMPACT LABS  – מקום משובו של ארגון TOM, בו התאפשר להם לעבוד עם המיכון והציוד הנדרש. התוצרים המדהימים יופצו בקוד פתוח דרך הפלטפורמה של TOM.

בודק...