מלגת לימודים ע"ש ליאור זיו הוענקה לנועה קלגסבלד מבית-הספר לאמנות רב-תחומית על זכייתה בתחרות צילומים "בין מסע למשא"

פרסים

מלגת לימודים ע"ש ליאור זיו הוענקה לנועה קלגסבלד מבית-הספר לאמנות רב-תחומית על זכייתה בתחרות צילומים "בין מסע למשא"

בין מסע למשא, בין האובייקט לצלם: נועה קלגסבלד – סטודנטית שנה ג' בבית-הספר לאמנות רב-תחומית – זכתה במקום הראשון בתחרות הצילומים השנתית ע"ש ליאור זיו עם סדרת עבודות שהוקדשה לטחנת הקמח הישנה של תל-אביב. בטקס מרגש בנוכחות ראש המחלקה, פרופ' רועי קופר, חברים ונציגי דובר צה"ל, העניקו לה בני משפחת זיו מלגת לימודים, יחד איתה קיבלו הסטודנטיות שני דגן וכרמל ברנע-ברזנר-יונס, שנבחרו למקום השני, תעודות הוקרה וספרי צילום מהודרים. 

"צילומיו של ליאור מבטאים רגישות רבה לנושאים המצולמים ולאופן התיעוד שלו אותם", סיפרה בפתח האירוע שירלי וגנר – מרצה בבית-הספר לאמנות רב-תחומית ואוצרת התערוכה השנתית: "בולטת בהם נקודת המבט האישית שלו ויכולתו ללכוד רגעים המסתתרים מעבר לסצינות שתיעד".

בהשראת אחד מצילומיו של ליאור מתקופת שירותו בדובר צה"ל, בחרה קלגסבלד להתמקד ביצירתה בצומת דרכים בין עבר להווה, בין ישן לחדש. בסדרת צילומים מחלקיה הפעילים של טחנת הקמח התל-אביבית, התייחסה למורשת ההיסטורית/תרבותית/ערכית שנשאה והותירה אחריה. ערכים אלו באים לידי ביטוי גם בתהליך הצילומי שלה, בו שילבה טכניקות אנלוגיות עם סריקות דיגיטליות ויצרה הדפסים גרעיניים במיוחד, שבטשטושם כמו מהדהדים את אבק הקמח.

נועה קלגסבלד ומשפחת זיו (צילום: אחיקם בן יוסף)

הצילום היה אהבתו הגדולה של ליאור זיו, נער צעיר ומלא תאוות חיים, שהמצלמה היתה לסימן ההיכר שלו. הוא ראה הכל דרך עדשת המצלמה, הקפיד לתכנן את הפריים, את מידת החשיפה לאור, את המרחק והזווית המתאימית – אך יחד עם זאת, לא ויתר על המבט הישיר באמצעות העיניים שראו הכל, שלכדו רגעים קטנים וגדולים.

מאז נפל באפריל 2003, מקדישה עצמה משפחתו המסורה – ההורים מימי ודוד, האחות גילי והאח דניאל – להנצחת זכרו וכשרונו בצילום: הם חנכו בבית-הספר לאמנות רב-תחומית בשנקר סטודיו לצילום על-שמו, ומדי שנה עורכים תחרות צילום לסטודנטים במטרה לעודד יוצרים צעירים, במסגרתה הם מעניקים מלגת לימודים לזוכה שהציג עבודה מקורית ומצטיינת.

בראש העמוד: פרט מתוך סדרת העבודות הזוכות של נעה קלגסבלד (יח"צ)

בודק...