הקץ למצוקת החנייה? מכונית מתקפלת שפיתח מרצה בשנקר זכתה בגמר הישראלי של תחרות ה-Creative Business Cup

חדשות ואירועים

הקץ למצוקת החנייה? מכונית מתקפלת שפיתח מרצה בשנקר זכתה בגמר הישראלי של תחרות ה-Creative Business Cup

'"

מכונית מתקפלת חכמה שפיתח ד"ר אסף פורמוזה – מרצה במחלקה להנדסת תעשייה וניהול – זכתה בגמר התחרות הישראלית של ה-Creative Business Cup, שמוביל המרכז לחדשנות ACT Shenkar. באירוע חגיגי שחתם את הכנס הבינלאומי הראשון לכלכלה יצירתית, הוכרז על הבחירה בפרויקט City Transformer, המציע פתרון למצוקת החנייה בערים עמוסות.

rnrn

המכונית החדשנית של ד"ר פורמוזה, המיועדת לנהג ולנוסע אחד, מאפשרת לקפל אותה בתום הנהיגה ולהחנות אותה בקלות גם ברחובות צפופים. היא מצוידת בכל אמצעי הבטיחות והנוחיות המודרניים, כמו גם במערכת הנעה חשמלית, קלה ביחס לכלי רכב רגילים ועומדת בתנאי התקינה האירופאית.

rnrn

הכירו את ה-City Transformer:
rn

rnrn

בכירים באקדמיה ובתעשייה המקומית והבינלאומית השתתפו בגמר התחרות הישראלית של Creative Business Cup, בהם: רסמוס צ'רנינג, מנכ"ל התחרות הבינלאומית; מרק וורת', מייסד ובעלים של חברת Stylus ויו"ר חבר הנאמנים של שנקר; התעשיין ואיש העסקים צבי ימיני, המכהן כיו"ר הוועד המנהלת של שנקר; פרופ' יולי תמיר, נשיאת שנקר. 

rnrn

הפיתוח המוטורי החדשני של ד"ר פורמוזה יתמודד בגמר הבינלאומי בקופנהגן מול יזמים יצירתיים מכ-70 מדינות ברחבי העולם, על חבילת פרס בשווי 150 אלף יורו, הכוללת מימון וליווי עסקי של צוות בינלאומי מהתעשיות היצירתיות המובילות. 

rnrn

תמי ורשבסקי, העומדת בראש המרכז לחדשנות ACT Shenkar, בירכה על זכייתו של ד"ר פורמוזה ואמרה כי "השנה הצלחנו ליזום לראשונה 3 ימי פסטיבל בסימן זרקור לכלכלה היצירתית והתעשיות יצירתיות בישראל, במרכזו כנס שהציג עובדות ונתונים על חלקן של התעשיות הללו בכלכלה העולמית והמקומית".

rnrn

הפיינליסטים שהגיעו לגמר תחרות ה-CBC הישראלית לשנת 2016 (צילום: אחיקם בן-יוסף)

rnrn

שנקר מובילה זה 5 שנים את התחרות הישראלית של ה-Creative Business Cup, במהלכן רשמו נציגיה הישגים מרשימים בזירה הבינלאומית: בשנת 2012 זכתה חברת GreenBo במקום השני בתחרות העולמית ובפרס כספי של 30 אלף דולר על פיתוח אדניות ייחודיות המתאימות לכל מעקה ביתי. שנה לאחר מכן, העפיל המגזין האינטראקטיבי המאויר Scrawl לחצי הגמר וזכה לשבחים רבים.

rnrn

בתחרות הבינלאומית של שנת 2014 העפיל לחצי הגמר הסטארט-אפ הירושלמי Zuta Labs, שהשיק מדפסת כיס רובוטית זעירה, והמיזם Voiceitt זכה במקום הראשון בקטגוריית Next Challenge Award. 

rnrn

בראש העמוד: ד"ר אסף פורמוזה (שני מימין) מקבל את פרס ה-CBC הישראלי לשנת 2016 (צילום: אחיקם בן-יוסף)

rn", #, #'

בודק...