ישראל היום: הבוגרים הטריים של שנקר מעצבים עתיד טוב יותר

חדשות ואירועים

ישראל היום: הבוגרים הטריים של שנקר מעצבים עתיד טוב יותר

'"

כבכל שנה, חושפות תערוכות הסיום של בוגרי בתי הספר לעיצוב מגמות חדשות ורעננות, שבוודאי ימצאו את דרכן לצרכנים בעתיד הקרוב: חומרי גלם עתידניים, אפליקציות, ממשקים חשמליים ופריטים מהונדסים יוצאי דופן המאפשרים הצצה לתעוזה המחשבתית, ליצירתיות פורצת דרך ולהלך הרוח המחשבתי אשר מאפיין את המעצבים הצעירים. 

rnrn

בשנקר – האקדמיה להנדסה, אמנות ועיצוב ברמת-גן, ניכרת התייחסות לעיסוק במציאות הישראלית העכשווית ולעיצוב מוצרים הקשורים למתן פתרונות בריאותיים. "העבודות השנה מתחברות יותר לכאן ועכשיו, גם פוליטית וגם חברתית, וזאת בניגוד להאשמות שלפיהן העיצוב באקדמיה תלוש מהמציאות ומהסביבה הישראלית", אומר דקל בוברוב, ראש המחלקה לתקשורת חזותית בשנקר. ראש המחלקה לעיצוב תעשייתי בשנקר, יואב זיו, מוסיף כי "העבודות מבטאות חיבור ישיר לחיים ולסביבה הישראלית, בדגש על חיבור לעולם הפנימי של המעצבים ועל עיצוב השואף לחבר ולקרב בין אנשים ותרבויות". 

rnrn

פריטים מתוך פרויקט הגמר של רועי בן-יאיר (צילום: דדי אליאסי)

rnrn

אחד הפרויקטים המבטאים את המגמה הזו בשנקר הוא פרויקט "נבחרי הציבור" של רועי בן-יאיר מהמחלקה לתקשורת חזותית: הפרויקט נוצר בהשראת האמירות הקיצוניות והפרובוקטיביות של הפוליטיקאים שלנו, בעיקר באמצעות הרשתות החברתיות, ומטרתו להתחרות על תשומת הלב ויצירת באזז תקשורתי. 

rnrn

פרויקט נוסף המייצג רוח ישראלית הוא "אבן יסוד" של המעצבים זאדה אביאור ואליעד מיכלי מהמחלקה לעיצוב תעשייתי: כאן הוצגו חוצצים לבית בצורות ומחומרים בלתי צפויים, ובהם גלגל מלח המכיל 80 אחוז מלח מים המלח ומחלק את החלל; חוצץ בצורת משושה העשוי בזלת שנאספה מעומק של 300 מ"ר, בהשראת בריכת המשושים; וחוצץ חול שעשוי חול שנאסף ממצוק ההעתקים במדבר יהודה. 

rnrn

rnrn

בראש העמוד: פרויקט הגמר של אביאור זאדה ומיכלי אליעד, בוגרי המחלקה לעיצוב תעשייתי (צילום: נמרוד סונדרס)

rn", #, #'

בודק...