נקודת מפגש: התערוכה ותחרות הצילום השנתית לזכרו של ליאור זיו ז"ל

חדשות ואירועים

נקודת מפגש: התערוכה ותחרות הצילום השנתית לזכרו של ליאור זיו ז"ל

השביל הזה מתחיל מכאן: סטודנטים נבחרים מבית-הספר לאמנות רב-תחומית יציגו תערוכה ותחרות צילומים לזכרו של ליאור זיו ז"ל. מאז נפילתו של זיו באפריל 2003 במהלך פעילות מבצעית ברפיח כצלם דובר צה"ל, הקדישה עצמה משפחתו להנצחת זכרו וכישרונו בצילום. הם חנכו בשנקר סטודיו לצילום על-שמו ומקיימים מדי שנה תחרות צילום לסטודנטים, במסגרתה הם מעניקים מלגות לימודים.

השנה לראשונה זכו הסטודנטים להתנסות לא רק בהשתתפות בתערוכה אלא גם במלאכת האוצרות. ספיר ברדוש, מיכל לופט, בר פלש, נועה קלגסבלד ואור שטרום הם כולם סטודנטים בשנה ד' אשר קיבלו על עצמם לאצור את התערוכה מהשלב הראשוני של איסוף החומרים ועד שלב התלייה הסופית. בתחילת הדרך הם נפגשו עם מימי זיו, אמו של ליאור, ובעקבות השיח המעניין שהתפתח הגיעו לנושא הנבחר לתערוכה ששמה ׳נקודת מפגש׳.

"הייתה זו זכות גדולה להתנסות באוצרות של תערוכה משמעותית זו. ההתנסות הייתה מאתגרת ומורכבת, מצאנו עניין רב בהתדיינות ביננו סביב העבודות שנשלחו ע״י חברינו הסטודנטים בפרט ועל צילום והצבתו בכלל" סיפרו האוצרים.

הצילום היה אהבתו הגדולה של ליאור זיו ז"ל והוא הותיר אחריו כ-4000 תמונות צבאיות השמורות בדיסקים בארכיון בית הספר לאמנות רב תחומית בשנקר בנוסף לעוד הרבה תמונות ואלבומים השמורים בבית הוריו. ההתבוננות בצילומיו של ליאור מולידה אין סוף מפגשים ומפגשים חוזרים, החל מסיפורים אודותיו ועד נושאי הצילום שהעסיקו אותו במיוחד. צילומיו היוו בסיס פורה לתערוכות שונות ומגוונות לאורך השנים, בניסיון למצוא את נקודת המפגש הרלוונטית ביותר עם חייו של ליאור. סטודנטים מבית הספר נתבקשו להגיב לנושא התערוכה ומתוך ההצעות הרבות שהתקבלו נבחרו עבודות שיוצרות חיבור מעניין.

טקס פתיחת התערוכה והענקת פרסים לזוכים על-ידי משפחת זיו יתקיים ביום ד' 14.3.18 בשעה 12:00  שעות הפתיחה: 10:00-17:00 בבניין עלית (ז'בוטינסקי 8, רמת-גן) בחלל המבואה בקומה 1.

בראש העמוד: מארכיון ליאור זיו ז"ל

בודק...