נצח: עיצוב מברר מקום // התערוכה השנתית של המחלקה לתקשורת חזותית

חדשות ואירועים

נצח: עיצוב מברר מקום // התערוכה השנתית של המחלקה לתקשורת חזותית

במציאות ישראלית דרוכה ומוקצנת, שחווה לאחרונה קיטוב צורב, צף ומבעבע עיסוק אינטנסיבי של הסטודנטים במחלקה לתקשורת חזותית בשאלות של זהות ושייכות למקום הזה. מגמה זו מתאפיינת בטיפול בחומרים מקומיים, אישיים, משפחתיים, נוסטלגיים או ביקורתיים, באמצעותם מנסים בני דור המילניום לכוון אלומת אור למסמנים שייסעו להם בהגדרת המקום ואופיו.

התערוכה השנתית של המחלקה לתקשורת חזותית תעסוק במקומו של המעצב בחברה הישראלית: מהו תפקידו כמגדיר חברה-מדינה וכיצד הוא עשוי לסמן את מקומו של הפרט ואת מידת שייכותו? תחת הכותרת "נצח", כשם אחת העבודות המוצגות בתערוכה, אצרו המעצבים והמרצים הילה שאלתיאלי ונדב ברקן מנעד רחב של פרויקטים הנעים על הטווח שבין ההתייחסות למקום כקבוע ויציב, לבין כאלו המודעות לשבריריותו ולמרקמו העדין.

יופי של עברית: עבודה של הדס הראל, סטודנטית במחלקה לתקשורת חזותית (יח"צ)

במהלכים מרתקים של פיתוח שפה חזותית עברית, מערבית ומזרחית, במגוון פלטפורמות חזותיות הכוללות אות, סמל, צורה, דימוי, צבע, שפה, תנועה ואינטראקציה, חוזרים הסטודנטים ומנסים לחקור את המקום שאליו נולדו, או היגרו ללא-בחירה. עבודותיהם לומדות להכיר את הבחירה שנעשתה עבורם, מבססות דעתם לגביה ולעתים מתייחסות לשאלה האם לבחור ולהכות שורש במקום אם לאו.

התערוכה "נצח – עיצוב מברר מקום" תלווה בסדרת מפגשים שבועיים, מדי חמישי בשעה 20:00, שיעסקו בהיבטים שונים של השפעת המקום על המעצב:

29.12.16 | מותג

מנחה: דקל בוברוב; משתתפים: אנה גסלב, יואב גתי, נורית קוניאק

מהו מותג מקומי ומהם הערכים החזותיים שלו? האם יש צורך בבידול בין מותג מקומי לבינלאומי? באיזה מידה שותף הממתג להחלטות הללו ומה כוחו להשפיע?

הקליקו לפרטים המלאים >>

05.01.17 | ברודקאסט

מנחה: ערן שטרן; משתתפים: אדם פיינברג, אורן גרין, מירב שחם

האם בעבודה על אריזה גרפית לערוץ או פתיח לסדרה/תכנית טלוויזיה יש מקום להשתמש בשפה או אלמנטים מקומיים? מהם וכיצד מתבצע תהליך העבודה? מה חשיבות הדיאלוג עם יוצר הסדרה או מנכ"ל הערוץ/מנהל התוכן?

הקליקו לפרטים המלאים >>

12.01.17 | שפה חזותית מקומית

מנחה: הילה שאלתיאלי; משתתפים: אמנון אילוז, נדב ברקן, להב הלוי

האם קיימת שפה חזותית מקומית מקורית? כיצד היא נוצרת ומהם מקורותיה? האם יש לה בכלל חשיבות, ואם כן – ממה מתחילים ומהם המקומות בהם רב הסיכוי שזה יקרה?

הקליקו לפרטים המלאים >>

19.01.17 | ספר

מנחה: דקל בוברוב; משתתפים: גולן גפני, עדה ורדי, קובי פרנקו

מה ההבדל בין עיצוב ספר לחו"ל לעיצוב ספר לארץ? האם ישנם ערכים נוספים של המקום בו אנו חיים, מלבד השימוש בטיפוגרפיה עברית? האם הם יכולים לעבור לחו"ל כשמבוטל השימוש הטיפוגרפי?

הקליקו לפרטים המלאים >> 

שעות פתיחת התערוכה: ימים א'-ד' – 20:00-16:00, ה' – 22:00-16:00, ו' – 13:00-10:00

 

בראש העמוד: עבודה של אניסיה אפק, בוגרת המחלקה לתקשורת חזותית (יח"צ)

בודק...